طرح «اردوهای جهادی قرآن‌آموزی» در بندرعباس برگزار می‌شود
کد خبر: 3542437
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

طرح «اردوهای جهادی قرآن‌آموزی» در بندرعباس برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دانشکده علوم قرآنی بندرعباس از اجرای طرح «اردوهای جهادی قرآن‌آموزی» با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان و سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، برای اولین بار در بندرعباس خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آصف باصره رئیس دانشکده علوم قرآنی بندرعباس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، با اشاره به برگزاری طرح‌ آموزش قرآن به مردم در روستاهای بندرعباس تحت عنوان «اردوهای جهادی قرآن‌آموزی» اظهار کرد: این طرح با هدف افزایش سطح علم و دانش مردم نسبت به مفاهیم قرآن اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح مذکور توسط دانشکده علوم قرآنی بندرعباس برای اولین بار مطرح می‌شود گفت: در این امر علاوه بر دانشکده علوم قرآنی، سایر نهادها از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان و سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان مشارکت دارند.
رئیس دانشکده علوم قرآنی بندرعباس با اشاره به جزئیات اجرای طرح «اردوهای جهادی قرآن‌آموزی» تصریح کرد: طی این طرح دانشجویان دانشکده علوم قرآنی که دوره‌های مربوطه جهت آموزش قرآن را گذرانده‌اند با حضور در مساجد و پایگاه‌های بسیج به مردم مبانی قرآن را آموزش می‌دهند.
وی با بیان اینکه 70 دانشجوی بانو و آقا جهت این طرح آموزش دیده‌اند گفت: سپاه هم برای این طرح 10 روحانی را در نظر گرفته است تا در کنار دانشجویان دانشکده قرآنی بتوانند دروس قرآنی را به خوبی به جامعه مخاطب انتقال بدهند.
حجت‌الاسلام باصره با اشاره به نقاط مثبت طرح «اردوهای جهادی قرآن‌آموزی» تشریح کرد: این طرح علاوه بر قرآن‌آموز تاثیرات بسیار خوبی بر عمق فهم دانشجویان دانشکده قرآنی از حقیقت‌های قرآن دارد.
وی با اشاره به دروس آموزشی طرح مذکور گفت: این دانشجویان در رشته‌های حفظ، روخوانی و ترتیل به آموزش قرآن‌آموزان در سنین مختلف میپردازند.
رئیس دانشکده علوم قرآنی بندرعباس با اشاره به اهمیت نوع برخورد اساتید و جلوگیری از خسته کننده شدن کلاس‌ها گفت: دانشجویان دانشکده قرآنی قبل از حضور در مساجد و پایگاه‌های بسیج جهت آمادگی بیشتر، دوره‌های روان‌شناسی نسل کودک و نوجوان را طی می‌کنند.
وی با اشاره به آغاز طرح «اردوهای جهادی قرآن‌آموزی» در بندرعباس و روستاهای حومه گفت: این طرح به صورت آزمایشی در شهرستان بندرعباس اجرا و در صورت موفقیت در کل استان اجرا می‌شود.
captcha