آماده‌سازی میقات‌الرضا(ع) سبزوار جهت اسکان زائران پیاده حرم رضوی
کد خبر: 3538559
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

آماده‌سازی میقات‌الرضا(ع) سبزوار جهت اسکان زائران پیاده حرم رضوی

گروه اجتماعی: مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سبزوار و خوشاب عنوان کرد: با نزدیک شدن به ماه صفر و حرکت زائران پیاده به سمت حرم رضوی، اقدامات لازم جهت آماده‌سازی محل میقات‌الرضا(ع) در امامزادگان خسروجرد انجام شد.

حجت‌الاسلام حسین نیساری، مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سبزوار و خوشاب، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اظهار کرد: به دلیل نزدیک شدن به دهه آخر ماه صفر و ایام حرکت کاروان‌های پیاده به سمت حرم مطهر امام رضا(ع)، بررسی‌های لازم برای نحوه پذیرایی و اسکان زائران در میقات‌الرضا(ع) امامزادگان خسروجرد انجام شده است.
وی عنوان کرد: مصوب شده است، اداره راه و شهرسازی نسبت به پیگیری و تأمین ۳۰ تن قیر مورد نیاز از طریق استان اقدام کند و در صورت تأمین، آن را در اختیار اداره اوقاف قرار دهد تا بصورت مشارکتی نسبت به آسفالت حدود ۴ هزار متر رمپ ورودی امامزادگان(ع) اقدام شود.
وی افزود: در سال جاری حدود دو هزار متر مربع، محوطه‌سازی در مکان تدفین امامزاده(ع) با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیون تومان انجام شده که تمام هزینه‌های آن از طریق کمک‌های مردمی پرداخت شده است.
مسئول اداره اوقاف سبزوار با اشاره به اینکه آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی نیز با اعتباری بالغ بر 120 میلیون تومان در حال اتمام است، اظهار کرد: 75 میلیون تومان از این اعتبارات از قسمت اعتبارات زیارت استانداری و بقیه آن از محل کمک‌های مردمی پرداخت خواهد شد.
حجت‌الاسلام نیساری همچنین با بیان اینکه قرارداد ساخت ضریح برای این امامزداگان(ع) به مبلغ ۷۰ میلیون تومان با هنرمندان استان اصفهان بسته شده است، ابراز کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری این ضریح آماده و در محل خودش نصب شود.
وی گفت: هزینه این ضریح نیز از محل کمک‌های مردمی در قالب طرح مودت پرداخت می‌شود. مرمت گنبد و احداث دو رواق در این مکان به مساحت ۵۰۰ متر مربع از ضروریات بقعه است که نیاز به اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان دارد که با توجه به هزینه‌های صورت گرفته، در سال جاری امکان انجام آن فراهم نیست.
captcha