تفاهم‎نامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر و محیط زیست در قم اجرایی می‎شود
کد خبر: 3536441
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

تفاهم‎نامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر و محیط زیست در قم اجرایی می‎شود

گروه اجتماعی: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم بر ضرورت اجرایی شدن تفاهم‎نامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد و گفت: قطعا هرگونه تخریب و آسیب رساندن به محیط زیست از بزرگترین منکرات است که باید از آنها جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم به نقل از روابط عمومی محیط زیست قم، حجت‎الاسلام والمسلمین علی سلیم زاده در دیدار مدیرکل، معاونین و کارشناسان این اداره کل به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: این دو فریضه از مظلوم‎ترین فرایضی است که دیگر فرایض و ارزش های اسلامی و انسانی بواسطه آن در جامعه اقامه می‎شوند.
وی افزود: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای احیای واجبات فراموش شده در جامعه و احیای حق و مبارزه با منکر اقدام به امر به معروف و نهی از منکر کردند و بدون ترس و واهمه این تکلیف الهی را به انجام رساندند و ما امروز باید با الگو قراردادن سیدالشهدا(ع) با همه وجود برای تحقق این دو فریضه الهی تلاش کنیم.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به وجود معضلات و چالش‎های زیست محیطی در کشور و در استان خاطرنشان کرد: امروز برخی از این معضلات از جمله ریزگردها به آبروی نظام تبدیل شده‎اند و قطعا بزرگترین معروف، حفظ نظام اسلامی است، بنابراین همه مردم و مسئولان از جهت امر به معروف باید برای حفظ محیط زیست و طبیعت کشورمان تلاش کنند.
وی با بیان اینکه حفظ و حراست از محیط زیست در آموزه‎های دینی و در سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و بزرگان دین بسیار تأکید شده است، اظهار داشت: قطعا هرگونه تخریب و آسیب رساندن به محیط زیست و طبیعت، کشتن بی‌مورد حیوانات و ایجاد آلودگی در جامعه از بزرگترین منکرات است که باید به هر نحوی از آنها جلوگیری شود.
سلیم زاده بر ضرورت اجرایی شدن تفاهم نامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با سازمان حفاظت محیط زیست در استان قم تاکید کرد و گفت: هرکدام از دستگاههای اجرایی در راستای انجام وظایف و تکالیف خود، معروف و منکر مختص به خود را دارند که باید احصاء و شناسایی شده و طرح یاوران معروف در این مجموعه ها به شکل جدی پیگیری شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این دیدار گزارشی از برنامه های این اداره کل و وضعیت محیط زیست استان ارایه کرد و گفت: متاسفانه در استان قم با وجود جایگاه برجسته علمی و معنوی و سیاسی، صنایع آلاینده بسیاری مستقر شده اند و این از بزرگترین منکراتی است که به ویژه در این خطه مقدس نباید شاهد آن باشیم.
دانیالی با اشاره به تفاهم نامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با سازمان حفاظت محیط زیست، بر ضرورت بهره مندی از امکانات و ظرفیت‎های علمی و اجرایی دستگاه‌های دولتی و نهادهای حوزوی در جهت حفظ و حراست از محیط زیست تاکید کرد و گفت: همه باید در راستای تحقق سیاست‏‌های کلی محیط زیست که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، تلاش کنند.
captcha