امر به معروف و نهی از منکر پشتوانه دولتی و حکومتی داشته باشد
کد خبر: 3536219
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۱
رنجبرماهانی:

امر به معروف و نهی از منکر پشتوانه دولتی و حکومتی داشته باشد

گروه اجتماعی: امام جمعه ریگان گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید پشتوانه دولتی و حکومتی داشته باشد و در یک جامعه اسلامی کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، مورد حمایت باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام علی رنجبرماهانی، امام جمعه ریگان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) گفت: یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است، پیام نهضت حسینی مبارزه با منکرات است که باید از ایشان الگو بگیریم.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید پشتوانه دولتی و حکومتی داشته باشد و در یک جامعه اسلامی کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، مورد حمایت باشند.
امام جمعه ریگان بیان کرد: بزرگترین منکری که امروز در جامعه ما وجود دارد و رهبری به آن کارت زرد دادند، فیش‌های حقوقی و دریافت‌های نجومی است.
حجت‌الاسلام رنجبرماهانی عنوان کرد: رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در 13 تیر ماه اعلام کرد که بیش از 950 مدیر متخلف در زمینه فیش‌های نجومی و حقوق‌های نامشروع داریم که آنها را معرفی کرده است.
وی افزود: آیا تاکنون با این مدیران برخورد شده و از پست و مقام عزل شده‌اند، این در حالی است که سخنگوی قوه قضائیه‌ اعلام کرده است دولت تا به امروز با 15 نفر برخورد کرده است.
حجت‌الاسلام رنجبرماهانی گفت: اسلام، حکومت اسلامی، اسلام انقلابی، تفکر انقلابی و احکام دینی از آرمان‌های شهداست که در وصیتنامه‌های شهدا به وضوح دیده می‌شود.
وی بیان کرد: تا امنیت نباشد امکان  فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و خدماتی از بین می‌رود و این امنیت است که عرصه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی را برای همه مسئولان این راه را باز می‌کند.
حجت‌الاسلام رنجبرماهانی تأکید کرد: پیام نهضت حسینی و  کربلا این است که ما به دشمن بی‌اعتماد باشیم، گفتمان ولایت و انقلاب این است که ما به دشمن  اعتماد نکنیم.
امام جمعه ریگان به سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: مردم در سرشماری اینترنتی اهتمام جدی داشته باشند تا در این زمینه صرفه‌جویی‌هایی صورت گیرد.
وی افزود: با توجه به مراسم‌ با شکوه عزاداری در شهرستان ریگان، عزاداری به صورت پخش مستقیم از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.
captcha