هیچ محدودیتی در تأمین گوشت هیئات مذهبی نداریم
کد خبر: 3535504
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

هیچ محدودیتی در تأمین گوشت هیئات مذهبی نداریم

گروه اجتماعی: مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه در تأمین گوشت قرمز و مرغ منجمد هیچگونه محدودیتی نداریم، افزود: با توجه به ابلاغ مصوبه شرکت پشتیبانی امور دام کشور به غیر از هیئات مذهبی که در تأمین گوشت آن ها محدودیتی وجود ندارد، برای واحدهای توزیعی، به ازای هر واحد، دو تن گوشت مرغ پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدحمیدرضا جوادی، مشاور عالی و مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز، ۱۳ مهرماه در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد، گفت: همه‌ ساله وزارت جهاد کشاورزی در آستانه ماه محرم و صفر، تهمیداتی را برای تأمین اقلام اساسی و پرمصرف مردم اعم از برنج، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ در نظر می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی نیز با توجه به بُعد زائرپذیری در این ایام، تمهیدات ویژه‌ای منظور شده است، ادامه داد: بر این اساس، ۴۰۰ تن شکر، دو هزار تن مرغ، ۲۰۰ تن گوشت قرمز منجمد و قریب به هزار و هفتصدتن گوشت مرغ منجمد ویژه مصرف خانوارها و هیئات مذهبی در نظر گرفته شده است.
جوادی با بیان اینکه در تأمین گوشت قرمز و مرغ منجمد هیچگونه محدودیتی نداریم، افزود: با توجه به ابلاغ مصوبه شرکت پشتیبانی امور دام کشور به غیر از هیئات مذهبی که در تأمین گوشت آن ها محدودیتی وجود ندارد، برای واحدهای توزیعی، به ازای هر واحد، دو تن گوشت مرغ پیشنهاد شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت‌گرفته با حوزه بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازدیدهای دوره‌ای این سازمان، واحدهایی که گوشت قرمز منجمد داشتند، شناسایی شده و این واحدها به صورت مکتوب اعلام آمادگی کردند که گوشت قرمز موجود را برای توزیع در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار دهند.
مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: در ارتباط با تأمین گوشت قرمز گرم نیز با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی، طی چند روز آینده گوشت گرم وارد مشهد و توزیع خواهد شد.
وی به قیمت اقلام پرمصرف اشاره و ابراز کرد: شکر به ازای هر کیلو، دوهزار و ۵۲۰، برنج، دوهزار و ۸۵۵، گوشت قرمز، ۲۱ هزار و ۵۰۰ و گوشت مرغ به ازای هر کیلو پنج هزار و صد تومان برای مباشرین، قیمت‌گذاری شده است.
جوادی یادآور شد: این قیمت‌ها اختصاص به مبادی عرضه دارد و قیمت مصرف‌کننده که امروز تعیین می شود با افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی نسبت به این قیمت همراه خواهد بود.
وی عنوان کرد: کلیه فروشگاه‌ها و مراکزی که توزیع را انجام می‌دهند باید نسبت به نصب بنر با عنوان «تنظیم بازار» اقدام کرده و قیمت اقلام روی آن ها درج شود، اطلاع‌رسانی و معرفی این مراکز نیز طی روزهای آینده انجام می‌شود.
مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین از تمهید گشت‌هایی برای نظارت بر قیمت‌ها و توزیع مناسب اقلام طی این ایام خبر داد.
همچنین، سیدجمال مدرسی، مدیرکل دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی نیز در بخش دیگری از این نشست، گفت: با توجه به سیاست‌های کلان دولت، رویکرد ما طی سال‌های اخیر بر افزایش تولید، تسهیل صادرات، رقابت‌پذیری و تأمین استانداردهای کیفی تولیدات به منظور تأمین بازارهای هدف متمرکز شده است.
مدرسی با بیان اینکه، بالاترین رشد اقتصادی در دو سال اخیرمتعلق به بخش کشاورزی بوده است، گفت: این رشد رقمی بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است، همچنین، روند رشد چشمگیر در صادرات تخم‌مرغ و مرغ را نیز شاهد بوده‌ایم.
مدیرکل دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، در خاتمه ارائه مشوق‌های صادراتی و حذف مجوزهای غیر ضروری را از دیگر اقدامات وزارت جهاد کشاورزی طی سال‌های اخیر عنوان کرد.
captcha