وزارت کشور فرانسه؛ میزبان نشست درباره اسلام
کد خبر: 3526347
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴

وزارت کشور فرانسه؛ میزبان نشست درباره اسلام

گروه بین‌الملل: وزارت کشور فرانسه امروز، هشتم شهریورماه، میزبان مجموعه نشست‌هایی درباره اسلام در فرانسه است.

وزارت کشور فرانسه؛ میزبان نشست درباره اسلام
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «France24»، «برنارد کازنو»، وزیر کشور فرانسه در این نشست‌ها که با هدف ادغام بهتر اسلام با ارزش‌های این کشور برگزار می‌شود،‌ شرکت خواهد داشت.
رهبران مذهبی و اجتماعی و نمایندگان مجلس نیز از جمله شرکت‌کنندگان در این برنامه خواهند بود.
کازنو دیروز یکشنبه(هفتم شهریورماه) در گفت‌و‌گو با روزنامه « La Croix» مخالفت دولت را با وضع قانون «ممنوعیت بورکینی» که تبدیل به موضوعی جنجالی شده است، ابراز کرد و هشدار داد: وضع چنین قانونی برخلاف قانون اساسی فرانسه است و چنین حرکتی صدمات جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.
کازنو که ممنوعیت سراسری بورکینی را غیرقانونی اعلام کرده بود، گفت: دولت لایحه‌ای در این مورد ارائه نمی‌کند؛ زیرا برخلاف قانون اساسی بوده و قانون مؤثری نیست و ممکن است باعث خصومت و تنش‌های جبران‌ناپذیری شود.
وی در عین حال گفت: مسلمانان باید در مورد مسئله برابری جنسیتی که بخشی از اصول جمهوری فرانسه است، با دولت همکاری کنند.
اخیرا حدود 30 تفریحگاه ساحلی ورود بانوان مسلمان با لباس شنای اسلامی موسوم به بورکینی را به سواحل خود ممنوع کرده است، گرچه دیوان عالی فرانسه روز جمعه ممنوعیت پوشش کامل بانوان در ساحل دریا را که در شهر «ویلنو لوبه» اعمال شده بود، غیرقانونی دانست و آن را لغو کرد، اما وضع چنین قوانینی می‌تواند زمینه را برای ممنوعیت‌های دیگر ایجاد کند.
captcha