رد پیشنهاد تعطیلی مدارس بالتیمور در اعیاد اسلامی
کد خبر: 3525290
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷

رد پیشنهاد تعطیلی مدارس بالتیمور در اعیاد اسلامی

گروه بین‌الملل: پیشنهاد تعطیلی مدارس بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا در اعیاد فطر و قربان در ایام تعطیلات مسلمانان با رأی مخالف از سوی هیئت مدیره مدارس رد شد.

رد پیشنهاد تعطیلی مدارس بالتیمور در اعیاد اسلامی
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «بالتیمور سان»، تلاش اعضای مسلمان هیئت مدیره مدارس شهر بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا برای تعطیلی مدارس این شهر در اعیاد فطر و قربان دیروز، دوم شهریورماه، با رأی مخالف با شکست مواجه شد.
مایکل کولینز یکی از اعضای هیئت مدیره مدارس در حمایت از حقوق مسلمانان گفت: اکنون زمان آن است که کار درست را انجام دهید و احساسات متضاد را کنار گذاشته و حقایق بالتیمور و دنیا را به رسمیت بشناسید.
وی افزود: اکنون زمان مناسب برای اعطای حقوق مساوی به مسلمانان است.
اعضای دیگر هیئت مدیره با بیان اینکه تعطیلی مدارس باعث چالش در جامعه می‌شود، گفتند:‌ تعطیلی مدارس تنها برای ایام تعطیلات اکثریت که مسیحیان هستند، خواهد بود.
آن میلر، یکی از اعضای مخالف گفت: آماری مبنی بر اینکه ثابت کند تعداد کافی از دانش‌آموزان مسلمان وجود دارد که غیبت آنها در ایام تعطیلات مسلمانان باعث متوقف‌شدن روند آموزش در مدارس می‌شود، در دسترس نیست.
مسلمانان شهر نیویورک نیز امسال برای احقاق حق تعطیلی در اعیاد و مناسبت‌های اسلامی چون عید فطر و قربان تلاش‌های بسیاری انجام دادند؛ اما در نهایت این تلاش‌ها به سرانجام نرسید.
این در حالی است که درحال حاضر مدارس نیویورک در مناسبت‌ها و اعیاد مختلف یهودی و مسیحی تعطیل هستند؛ اما با تعطیل کردن مدارس در روز عید فطر و قربان مخالفت شده است.
برخی مدارس در ایالت‌های ورمونت، ماساچوست و نیوجرسی که در شمال شرقی آمریکا واقع شده‌اند، در جشن‌ها و مناسبت‌های مسلمانان تعطیل هستند.
یکی از دلایلی که برای مخالفت با تعطیلی اعیاد اسلامی مطرح می‌شود، متغیربودن تاریخ این اعیاد است.
captcha