مرحله اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی برگزار شد
کد خبر: 3522113
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
با حضور عموم مردم؛

مرحله اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: با برگزاری بخش پایانی مرحله اول جشنواره تلاو‌ت‌های مجلسی، حمید رحیمی به مقام نخست این مرحله از جشنواره دست پیدا کرد.

جشنواره تلاوت مجلسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به همت مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی تهران، بخش پایانی(فینال) مرحله اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی عصر روز جمعه، 22 مردادماه از ساعت 17:30 در حسینیه صاحب‌الزمانی تهران برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای هادی صلح‌جو و با حضور قاریان و اساتید قرآن کشور برگزار شد، ابتدا 10 نفر از قاریانی که طی برگزاری پنج دور جلسه به مرحله پایانی جشنواره‌ تلاوت‌های مجلسی راه پیدا کرده بودند، در حضور داوران و عموم مردم علاقه‌مند به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید در مدت زمان معلوم (7 تا 9) دقیقه پرداختند.
همچنین، نکته قابل توجه در اجرای تلاوت قراء راه‌یافته به این مرحله از جشنواره تلاوت‌های مجلسی این بود که بیشتر این قاریان، تلاوت‌های خود را از حفظ اجرا کردند و همگی هنگام قرائت، لباس متحدالشکلی به تن داشتند. تصاویری از شهدای قرآنی فاجعه منا نیز دکور این رقابت‌ها مشاهده شد.

طی اجرای این قسمت از برنامه، به ترتیب مهدی غلام‌نژاد(سوره فرقان از آیه 57 تا 70)، مسعود نوری(سوره اسراء از آیه 9 تا 16)، محسن قاسمی(سوره نازعات از آیه 25 تا 33)، سعید پرویزی (سوره فتح از آیه 27 تا 29)، مجتبی محمدبیگی(آیه 286 سوره بقره و سوره ضحی)، مصطفی یادگاری(آیات پایانی سوره کهف)، هادی ایزدپناهی(سوره بینه و سوره کافرون)، حمید رحیمی(آیات انتهایی سوره نبأ)، وحید خزائی(آیاتی از سوره اسراء) و سیاوش ملکی(آیاتی از سوره قصص) را تلاوت کردند.

جشنواره تلاوت مجلسی

همچنین، سیدحسین موسوی بلده، محمدرضا پورزرگری، سیدمهدی تاج‌زاده، حمیدرضا احمدی‌وفا، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی درچه‌ای، امین پویا و حسن ربیعیان داوری بخش پایانی این جشنواره را برعهده داشتند.

در ادامه برگزاری این مراسم و پس از پایان تلاوت‌ هر کدام از قاریان حاضر در مرحله پایانی جشنواره، گروه تواشیح «سبیل‌الرشاد» به سرپرستی علی محرابی به اجرای برنامه خود پرداختند که با استقبال فراوان حضار در جلسه روبرو شد.

همچنین، در ادامه، احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی قرآن کریم و از داوران حاضر در جلسه، به تلاوت آیات سوره‌ مبارکه حمد و نیز آیات ابتدایی سوره مبارکه بقره پرداخت.

با پایان یافتن این بخش، مراسم قرعه‌کشی حضار در جلسه (توسط علی و فاطمه بختیاری، حافظان خردسال قرآن کریم) و نیز شمارش آرای مردمی در رابطه با تلاوت‌های صورت گرفته از قراء حاضر در جشنواره برگزار شد که در پایان به 20 نفر از حضار، هدایایی به رسم یادبود اعطا شد و برنامه اعلام اسامی نفرات برگزیده جشنواره نیز به دلیل شمارش آراء مردمی و نیز اعلام نظر هیئت داوران به بعد از نماز مغرب و عشا موکول شد.

در ادامه، پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی درچه‌ای، نفرات برتر این مرحله از جشنواره تلاوت‌های مجلسی مشخص شدند.

جشنواره تلاوت مجلسی

در پایان با شمارش آراء مردمی و نیز اعلام نظر هیئت داوران، از مجموع چهارصد رأی مأخوذه (شامل آراء داوران و مردمی)، حمید رحیمی با 181 رأی، وحید خزائی با 176 رأی و سعید پرویزی با 151 رأی به عنوان نفرات اول تا سوم مرحله اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی معرفی شدند.

از سوی مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی تهران به عنوان برگزارکننده جشنواره، تندیس جشنواره به حمید رحیمی به عنوان نفر اول و نیز مبلغ 10 میلیون ریال به هر یک از سه نفر برگزیده این مرحله از جشنواره اعطا شد و هر سه نفر توانستند به مرحله بعدی جشنواره راه پیدا کنند.

همچنین، محمدرضا برقعی، مدیریت اجرایی جشنواره، حسین شریفیان، نظارت فنی جشنواره و داوود جعفری نیز دبیری این مرحله از جشنواره تلاوت‌های مجلسی را برعهده داشتند و حسینیه صاحب‌الزمانی تهران به مدیریت حمید نقاشیان نیز حمایت مردمی جشنواره را انجام داد.

«حمید رحیمی» نفر اول مرحله نخست جشنواره تلاوت‌های مجلسی شد

یادآور می‌شود، بخش پایانی مرحله اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی عصر روز جمعه، 22 مردادماه از ساعت 17:30 در حسینیه صاحب‌الزمانی تهران واقع در خیابان مولوی، نرسیده به خیابان ولیعصر(عج) برگزار شد.

گزارش کامل تصویری را اینجا ببینید.

بخشی از تلاوت‌ها در ذیل ارائه شده است.

تلاوت حمیدرضا احمدی وفا
تلاوت وحید خزائی
تلاوت مجتبی محمدبیگی
تلاوت هادی ایزدپناهی
تلاوت سعید پرویزی
تلاوت حمید رحیمی
تلاوت مهدی غلامنژاد

captcha