حمایت از منافقین؛ اقدام مذبوحانه آل‌سعود برای جبران شکست‌های منطقه‌ای
کد خبر: 3514558
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
سالک عنوان کرد:

حمایت از منافقین؛ اقدام مذبوحانه آل‌سعود برای جبران شکست‌های منطقه‌ای

گروه سیاسی: نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه عربستان به دلیل شکست‌های پی‌درپی منطقه‌ای در عراق، سوریه و یمن جایگاه خود را از دست داده است، گفت: آل‌سعود برای جبران این شکست‌های مفتضحانه، دست و پای بین‌المللی می‌زند و حضور ترکی الفیصل در نشست منافقین یکی از تجلیات این دست و پا زدن مذبوحانه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نشست حامیان گروهک تروریستی منافقین روز شنبه با حضور تعدادی از حامیان غربی و عربی این گروهک تروریستی در پاریس برگزار شد. در این میان، عربستان سعودی که در چند وقت اخیر مواضع به شدت خصمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه پس از برجام اتخاذ کرده با حضور نماینده خود؛ شاهزاده ترکی الفیصل، رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان، در این نشست شرک کرده بود.

ترکی الفیصل در این نشست با حمایت از این گروهک تروریستی در اظهاراتی خصمانه گفت: من هم به مانند شما خواهان سقوط این رژیم (جمهوری اسلامی) هستم. وی در ادامه با بیان اینکه ایران مسئول ایجاد بسیاری از تنش‌ها در منطقه است، گفت: اجازه نمی‌دهیم ایران در امور داخلی اعراب دخالت کند.

وی همچنین با متهم کردن ایران به حمایت از گروه‌های افراطی جهت جنگ‌های فرقه‌ای در منطقه مدعی شد اصل صدور انقلاب ایران موجب درگیری‌های گسترده در منطقه شده است و با گذشت بیش از سی سال، واقعیت وجودی ایران متفاوت از آن است که قرار بوده باشد.

در واقع ترکی الفیصل برای فرار از اتهام حمایت عربستان از گروه‌های تروریستی و نقش آل سعود در گسترش ناامنی و کشتار در منطقه، دشمنی خود را با انقلاب اسلامی آشکار بیان کرده است و این می‌تواند ریشه اصلی سناریوی جدید آل سعود را روشن سازد. در واقع عربستان این بار بی‌پرده ماهیت نظام جمهوری اسلامی و تلاش برای براندازی آن را عنوان کرده که قطعا ادعایی گزاف است که باید با برخورد قاطعانه دستگاه دیپلماسی کشور روبرو شود.

اما این حضور و اینگونه اظهارات می‌تواند حکایت از یک سناریوی جدید علیه ایران از سوی عربستان از طریق اقدامات بی‌ثبات‌ساز در داخل کشور باشد. در واقع به نظر می‌رسد همانگونه که عربستان گروه‌‌هایی مانند داعش را در سوریه و عراق حمایت و تقویت می‌کند این بار بنا دارد با حمایت گروهک متلاشی شده منافقین، به بی‌ثباتی و ناامنی در جمهوری اسلامی ایران دست بزند.

حمایت آل‌سعود از منافقین دست و پا زدن مذبوحانه است

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره اهداف عربستان سعودی در حمایت از گروهک تروریستی منافقین گفت: عربستان سعودی نوکر و مزدور دست به سینه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است و فرماندهی عملیات میدانی به عهده اسرائیل است و عامل اجرا در میدان عمل آل‌سعود است و این اقدام آل‌سعود قطعا به دستور آمریکا بوده است. 

وی ادامه داد: نکته بعد اینکه عربستان سعودی در تحولات منطقه در عراق، سوریه و یمن یکی پس از دیگری شکست خورده است و جایگاه خود را از دست داده لذا برای جبران این شکست‌های مفتضحانه، دست و پای بین‌المللی می‌زند و حضور ترکی الفیصل در نشست منافقین یکی از تجلیات این دست و پازدن مذبوحانه است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: عربستان ادعا می‌کند که به مانند منافقین به دنبال براندازی جمهوری اسلامی است، در حالی که گنده‌تر از عربستان نمی‌تواند چنین ادعایی کند و این نشان می‌دهد که دستور داده شده است که این مواضع را بیان کنند.

عربستان نگران گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در جهان اسلام است

سالک تأکید کرد: فرهنگ انقلاب اسلامی در خاورمیانه با سرعت پیش می‌رود و عربستان در مقابله با توسعه فرهنگ انقلابی در جهان ناتوان و فاقد کارآیی است، بنابراین تلاش می‌کنند جلوی نفوذ اسلام را در منطقه بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز عربستان سعودی مانع اصلی گسترش بصیرت و بیداری امت اسلامی است. امروز مردم عربستان از اهل سنت، به جز سلفی‌ها، و شیعیان، مسائل رخ داده در منطقه را به خوبی متوجه شده‌اند و عامل اصلی بی‌ثباتی در جهان اسلام را شناخته‌اند و رشد بصیرت در منطقه آینده آل سعود را به خطر خواهد انداخت و این تلاش‌های مذبوحانه در حمایت از منافقین برای ابراز وجود است.

وزارت امور خارجه نباید سکوت کند

حجت‌الاسلام سالک درباره نوع واکنش جمهوری اسلامی ایران در مقابل این اقدامات خصمانه گفت: این گونه اقدامات آل‌سعود از آن دسته اقداماتی نیست که بتوان با سکوت از کنار آن گذشت. 

وی یادآور شد: البته باید از یک سو با مدیریت، صبر و تدبیر امور را به پیش برد ولی از سوی دیگر باید به این رفتارها و سخنان خصمانه پاسخ داد تا دنیا تصور نکند که سکوت صبورانه جمهوری اسلامی ایران نشانه تسلیم است و من از وزارت امور خارجه تعجب می‌کنم که چرا در مقابل این سخنان سکوت کرده است.

مهدی مخبری
captcha