یازدهمین نمایشگاه قرآن؛ مقدمه‌ای برای مشهد 2017/ ظرفیت مشهد فراتر از این است
کد خبر: 3509720
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
حجت‌الاسلام محتشمی عنوان کرد:

یازدهمین نمایشگاه قرآن؛ مقدمه‌ای برای مشهد 2017/ ظرفیت مشهد فراتر از این است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر فرهنگی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه مشهد 2017 یک ظرفیت است، گفت: نمایشگاه‌ها معمولا محل عرضه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری یک منطقه و یک کشور هستند، اما فکر می‌کنم مشهد، باز هم ظرفیتش خیلی فراتر است.

حجت‌الاسلام سیدحسین محتشمی، مدیر فرهنگی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی ابراز کرد: به طور کلی، نمایشگاه امسال نمایشگاهی پراستقبال دیده می‌شود که بازدیدکنندگان به صورت خانوادگی حضور داشته، تنوع غرفه‌ها زیاد بوده و غرفه‌های فعالی به چشم می‌خورد.
نمایشگاه، کارگاه بزرگ قرآنی
وی با بیان اینکه نمایشگاه یک کارگاه بزرگ قرآنی محسوب می‌شود، افزود: یکی از اشکالات نمایشگاه این است که با توجه به این همه زحمت و هزینه، زمان آن کم است، چراکه بازدیدکنندگان در ساعات عصر کمتر حضور می‌یابند و بعد از افطار هم زمان به سرعت سپری می‌شود.
حجت‌الاسلام محتشمی با اشاره به تنوع نمایشگاه، بخش کودک و نوجوان را پرشورتر از سایر بخش‌ها عنوان کرد و گفت: برداشت من این است که خانواده‌هایی که به نمایشگاه آمدند با دست پر برگشتند، چراکه غرفه‌داران، کارشناسان فرهنگی و هنری بودند که با توانمندی‌شان افراد را جذب می‌کردند.
وی ادامه داد: در هر غرفه‌ تعدادی مشغول فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی بودند و به خوبی بازدیدکنندگان را مجذوب می‌کردند و مردم با رغبت و اشتیاق، از غرفه‌ها استقابل می‌کردند، مثل غرفه دانشگاه آزاد اسلامی که در آن طرح سؤالات قرآنی را داشتیم که فکر می‌کنم در این خصوص موفق بوده‌ است.
حجت‌الاسلام محتشمی در ادامه جذب افراد را یکی از بحث‌های جدی حوزه فعالیت‌های فرهنگی عنوان و ابراز کرد: در نمایشگاه همه غرفه‌ها مانند هم نبودند؛ برخی غرفه‌ها نسبت به غرفه‌های دیگر از جذابیت و تنوع بهتری برخوردار بودند و کارشناسان زبده‌ای در آن‌ها حضور داشتند که در بحث ارتباطات و مخاطب‌شناسی و جذب افراد موفق بودند.
نمایشگاه قرآن مشهد، مقدمه‌ای برای مشهد 2017
مدیر فرهنگی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص مشهد 2017 و تاثیر نمایشگاه قرآن بر معرفی آن، از مشهد 2017 به عنوان یک ظرفیت یاد کرد و افزود: نمایشگاه‌ها، معمولا محل عرضه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری یک منطقه و یک کشور هستند، اما فکر می‌کنم مشهد باز هم ظرفیتش خیلی فراتر است.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی مشهد، تجریبات 10 دوره برگزاری را دارد، اظهار کرد: فکر می‌کنم امسال سطح این نمایشگاه بالاتر است و می‌تواند مقدمه خوبی برای مشهد 2017 باشد.
captcha