بنده‌ای که رمضان را درک کند، آرزو می‌کند تمام عمرش رمضان باشد
کد خبر: 3505614
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

بنده‌ای که رمضان را درک کند، آرزو می‌کند تمام عمرش رمضان باشد

گروه سیاسی: امام جمعه جدید شهرستان بجستان با تبریک آغاز ماه ضیافت الهی گفت: بنده‌ای که ماه رمضان را درک کند، آرزو می‌کند تمام عمرش رمضان باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین وحیدی، امام جمعه جدید شهرستان بجستان، جمعه، 21خردادماه در جمع نمازگزاران جمعه این شهر با تبریک آغاز ماه ضیافت الهی گفت: بنده‌ای که ماه رمضان را درک کند، آرزو می‌کند تمام عمرش رمضان باشد.
وی به خصوصیات زمان‌ها و مکان‌ها پرداخت و گفت: در تعالیم دینی، قرآن و روایات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) به موقعیت خاص و ویژه ماه رمضان اشاره شده است و باید از این موقعیت خاص، نهایت استفاده را کرد.
امام جمعه بجستان تصریح کرد: به قلب روزه گرفتن بهتر از زبان است و با زبان روزه گرفتن بهتر از روزه با شکم است.
حجت‌الاسلام وحیدی در خطبه دوم نمازجمعه به شعار امسال مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی همان قناعت مردم این منطقه است که این سرمایه عظیم باید به یک الگو تبدیل شود.
وی به میزان فروش نفت در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: عربستان روزانه ۱۴ میلیون بشکه نفت می‌فروشد، در حالی که ما فقط یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه می‌فروشیم.
امام جمعه بجستان با اشاره به اینکه جمعیت عربستان به یک سوم جمعیت کشور ما هم نمی‌رسد، اظهار کرد: به رغم فروش چند برابری نفت عربستان نسبت به ایران و جمعیت کمتر کشور آن‌ها، هنوز بیش از ۱۴ میلیون نفر از مردم عربستان با مشکل غذایی روبه رو هستند و از غذای ناسالم تغذیه می‌کنند.
حجت‌الاسلام وحیدی به حضور چشمگیر مردم شهرستان بجستان در نماز جمعه اشاره و ابراز کرد: حضور باشکوه مردم با این گستردگی را در کمتر شهری دیده‌ام و این نشانی از ولایت‌مداری و دین‌داری مردم این منطقه است.
یادآور می‌شود، پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بجستان، حجت‌الاسلام ابرهیم معادی، مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی، حکم حجت‌الاسلام حسین وحیدی، امام جمعه جدید این شهرستان را قرائت کرد.

captcha