ضرورت تلاش همگان برای عملیاتی‌شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3503503
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸

ضرورت تلاش همگان برای عملیاتی‌شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

گروه سیاسی: استاندار خراسان رضوی با اشاره به نام گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراتر از آئین نامه، دستورالعمل و فرآیندهای دستگاه‌های اجرایی است و همگان باید برای عملیاتی شدن آن تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با دستور کار بررسی زمینه‌های قابل بهبود عملکرد هیئت‌های حل اختلاف، با حضور علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی تشکیل شد.  
رشیدیان در این جلسه ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام راحل(ره)، اظهار کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی تحت رهبری‌های ولی فقیه، ایمان و وحدت کلمه بود.
وی افزود: در سایه خودباوری که به برکت انقلاب اسلامی به ملت ما ارزانی شد، شعار ما می‌توانیم محقق شد و به مدد هماهنگی و همدلی توانستیم بر مشکلات پیروز شویم.
استاندار خراسان رضوی این ایام را فرصت مناسبی برای مرور مبانی نظام اسلامی و تجدید بیعت با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست.  
رشیدیان در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل » گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراتر از آئین نامه، دستورالعمل و فرآیندهای دستگاه‌های اجرایی است و همگان باید برای عملیاتی شدن آن تلاش کنند.
وی تأکید کرد: باید سیاست‌های بیست و چهارگانه اقتصاد مقاومتی ملاک عمل مدیران در این حوزه باشد و از انبوه دانش، دانایی و تجربه موجود در استان برای تحقق این سیاست‌ها استفاده کرد.
استاندار خراسان رضوی، دستیابی به توفیق در این مسیر را در گروه همراهی و همدلی دستگاه‌های اجرایی، بخش‌های خصوصی، عمومی و مردم، دانست.
رشیدیان با بیان اینکه اهتمام دولت نیز همچون گذشته، حرکت در راستای منویات رهبر معظم انقلاب است و رونق تولید را به عنوان یک اولویت در سال جاری دنبال می‌کند، گفت: یکی از مأموریت‌های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی هم آسیب‌شناسی واحدهای تولیدی و رفع مشکلات آن‌ها در چارچوب قانون است.
وی ضمن استماع توضیحات و گزارش مدیر کل امور مالیاتی استان در خصوص زمینه‌های قابل بهبود عملکرد هیئت‌های حل اختلاف، تاکید کرد: پرداخت حقوق دولت به عنوان یک اصل مسلم همواره از سوی بخش خصوصی مورد اهتمام است.
استاندار خراسان رضوی گفت: هر چه بتوانیم وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی را کاهش دهیم، قطعا اقتصادی قوی‌تر و مستحکم خواهیم داشت.  
یادآور می‌شود، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منابع استانداری و مدیران کل این حوزه، مشاور استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و رؤسای تشکل‌های بخش خصوصی در این جلسه حضور داشتند.
captcha