افتتاح طرح شبانه‌روزی شدن ۹ بقعه متبرکه میقات‌الرضا(ع) در نیشابور +‌ عکس
کد خبر: 3501537
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

افتتاح طرح شبانه‌روزی شدن ۹ بقعه متبرکه میقات‌الرضا(ع) در نیشابور +‌ عکس

گروه اجتماعی: مراسم افتتاحیه طرح امکان شبانه‌روزی شدن ۹ بقعه متبرکه میقات‌الرضا(ع) به صورت نمادین روز گذشته در باغشن شهرستان نیشابور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) از خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه طرح امکان شبانه‌روزی شدن ۹ بقعه متبرکه میقات الرضا(ع) به صورت نمادین روز گذشته هفتم خردادماه در باغشن شهرستان نیشابور برگزار شد.  
محمد رضا فعال، دبیر ستاد طرح میقات الرضا(ع) در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: حضور در دستگاه اهل‌بیت(ع) و خدمت به زائران بارگاه منور امام رضا(ع) توفیق بسیار ارزشمندی است.
وی ادامه داد: خوشبختانه از امروز با همکاری خادمان و مدیران اجرایی توانستیم 9 بقعه متبرکه امامزادگان را که در مسیر زائران بارگاه امام رضا(ع) به مشهد هست را شناسایی و فعالیت شبانه‌روزی آن‌ها را فعال کنیم.
در حال//طرح امکان شبانه‌روزی شدن ۹ بقعه متبرکه میقات الرضا(ع) افتتاح شد
دبیر ستاد طرح میقات الرضا(ع) تاکید کرد: بر این اساس برای ایجاد مکانی امن، توام با آرامش و آسایش در جوار امامزادگان تلاش کرده و از همه توان خود استفاده می‌کنیم.
فعال تصریح کرد: تلاش ما براین است که تا با همکاری، همیاری و همفکری همه جانبه خدمتی شایسته و در خور شأن بقاع متبرکه و امامزادگان خدمت‌رسانی شایسته‌ای به زائران و بارگاه منور علی‌بن موسی‌الرضا(ع) داشته باشیم.
همچنین سیدحمید موسوی، مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی به دلیل وجود مضجع شریف علی‌بن موسی‌الرضا(ع) پذیرای 27 میلیون زائر است، ابراز کرد: در ایام نوروز، تابستان، دهه کرامت، اعیاد و شهادت اهل‌بیت(ع) پذیرای جمع کثیری از زائران هستیم.
وی با بیان اینکه زائران پیاده زیادی از این مسیر به پابوسی امام رضا(ع) مشرف می‌شوند، گفت: خدمت به زائران بارگاه رضوی نعمت بزرگی برای ما خراسانی‌ها محسوب می‌شود، اما وظیفه سنگینی در برابر زائران امام هشتم(ع) بر دوش ما قرار دارد.
ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای میزبانی از زائران حریم رضوی
موسوی تصریح کرد: با توجه به حضور خیل عظیم جمعیت در خراسان رضوی و به خصوص مشهد، ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای این جمعیت کثیر احساس می‌شود، تا این زائران زیارت عاشقانه، عارفانه و ارزانی داشته باشند، قطعا تحقق این امر کار دشواری بوده و نیازمند برنامه‎ریزی دقیقی است.
در حال//طرح امکان شبانه‌روزی شدن ۹ بقعه متبرکه میقات الرضا(ع) افتتاح شد
مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه وجود معاونت زیارت در استانداری خراسان رضوی شرایط خوبی را برای خدمت به زائران فراهم کرده است، گفت: وجود مضجع نورانی امام هشتم(ع) در خراسان و ایران حساب شده است و یکی از پازل‌های حکومت جهانی بوده که در ادامه آن انفجار نور یعنی انقلاب اسلامی رخ داد و در آینده شاهد انقلاب حضرت صاحب‌الزمان(عج) خواهیم بود.
در ادامه حمید عسگری سوادجانی، مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه طرح میقات‌الرضا(ع) یک اقدام ابتکارانه و هوشمندانه از استان خراسان رضوی است، ابراز کرد: خوشبختانه خراسان رضوی در طرح‌های ابتکارانه در سه حوزه اداره امور بقاع متبرکه و امامزادگان، موقوفات و برنامه‌های قرآنی جز استان‌های پیشرو و فعال محسوب می‌شود.
آستان مقدس امامزادگان به صورت هوشمندانه اداره شوند
وی با بیان اینکه در زمان غیبت، اداره امور آستان مقدس امامزادگان از شئون ولایت فقیه محسوب می‌شود، گفت: تعداد زیادی بقعه متبرکه و امامزاده در سراسر ایران اسلامی وجود دارد که باید در اداره این بقاع بر اساس تکلیف و هوشمندانه دفاع کنیم.
در حال//طرح امکان شبانه‌روزی شدن ۹ بقعه متبرکه میقات الرضا(ع) افتتاح شد
عسگری ابراز کرد: وجود بارگاه منور امام رضا(ع) در مشهد و وجود امامزادگان در سراسر ایران اسلامی نشانه‌ و علامتی در تحقق تشکیل حکومت جهانی که وعده داده شده است.
حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در پایان با بیان اینکه آستان مقدس ائمه و امامزادگان(ع)، از گذشته مورد توجه مجاوران و زائرانی بوده که از این مسیر تردد و در این مکان زیست داشتند، مورد توجه بوده است.
وی با بیان اینکه در طول تاریخ بانی‌های زیادی بودند تلاش کردند تا این مکان مقدس توسعه و آبادانی داشته باشد، امروز به لطف خدای متعال و تلاش و سعی صورت گرفته شاهد این توسعه هستیم.
امامزادگان پناهگاهی برای شیفتگان عصمت و طهارت هستند
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد با تاکید براینکه امامزادگان پناهگاهی برای شیفتگان عصمت و طهارت هستند، ابراز کرد: بقاع متبرکه و امامزادگان از گذشته مورد توجه عموم مردم بوده و مکان امنی برای حضور شیعیان محسوب می‌شود.
در حال//طرح امکان شبانه‌روزی شدن ۹ بقعه متبرکه میقات الرضا(ع) افتتاح شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی مستمرا پیگیر راهبردها و برنامه‌ها می‌شوند، اظهار کرد: ایشان امروز را جهاد کبیر نامیدند، بنابراین امروز باید مراقب باشیم نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در امت اسلامی به وجود نیاید.
وی تاکید کرد: اگر ما میخواهیم قدم و گامی در راستا جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمنان برداریم باید به سبک زندگی اسلامی بیش از گذشته توجه و اهتمام بورزیم، قطعا احیای سبک زندگی اسلامی از راهبردهای مهمی است که می‌توان در برابر نفوذ فرهنگی از آن بهره برد.
captcha