زمینه زیارت آسان و ارزان فراهم شود
کد خبر: 3501498
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

زمینه زیارت آسان و ارزان فراهم شود

گروه اجتماعی: مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه باید زمینه زیارت آسان و ارزان فراهم شود، ابراز کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که معارف اهل‌بیت(ع) و فرهنگ رضوی انتشار پیدا کند، تحقق این امر تنها وظیفه معاونت زیارت نیست بلکه همه دستگاه‌ها وظیفه دارند شرایط و آمادگی کامل را برای بهترین میزبانی فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدحمید موسوی، مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی روز گذشته، هفتم خردادماه، در مراسم افتتاحیه طرح میقات‌الرضا(ع) که در امامزاده یحیی باغشن(ع) نیشابور برگزار شد، با بیان اینکه خراسان رضوی به دلیل وجود مضجع شریف علی‌بن موسی‌الرضا(ع) پذیرای 27 میلیون زائر است، ابراز کرد: در ایام نوروز، تابستان، دهه کرامت، اعیاد و شهادت اهل‌بیت(ع) پذیرای جمع کثیری از زائران هستیم.
وی با بیان اینکه زائران پیاده زیادی از این مسیر به پابوسی امام رضا(ع) مشرف می‌شوند، گفت: خدمت به زائران بارگاه رضوی نعمت بزرگی برای ما خراسانی‌ها محسوب می‌شود، اما وظیفه سنگینی در برابر زائران امام هشتم(ع) بر دوش ما قرار دارد.
ضرورن برنامه‌ریزی دقیق برای میزبانی از زائران حریم رضوی
موسوی تصریح کرد: با توجه به حضور خیل عظیم جمعیت در خراسان رضوی و به خصوص مشهد، ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای این جمعیت کثیر احساس می‌شود، تا این زائران زیارت عاشقانه، عارفانه و ارزانی داشته باشند، قطعا تحقق این امر کار دشواری بوده و نیازمند برنامه‎ریزی دقیقی است.
مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه وجود معاونت زیارت در استانداری خراسان رضوی شرایط خوبی را برای خدمت به زائران فراهم کرده است، گفت: وجود مضجع نورانی امام هشتم(ع) در خراسان و ایران حساب شده است و یکی از پازل‌های حکومت جهانی بوده که در ادامه آن انفجار نور یعنی انقلاب اسلامی رخ داد و در آینده شاهد انقلاب حضرت صاحبالزمان(عج) خواهیم بود.
وی تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم از این موقعیت بی‌بدیل بهترین بهره‌برداری را ببریم، خوشبختانه در حوزه معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی تلاش‌های زیادی صورت گرفته که امید است اهداف و سیاستگذاری‌های مورد نظر را محقق کنیم.
زمینه زیارت آسان و ارزان فراهم شود
موسوی با بیان اینکه باید زمینه زیارت آسان و ارزان فراهم شود، ابراز کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که معارف اهل‌بیت(ع) و فرهنگ رضوی انتشار پیدا کند، تحقق این امر تنها وظیفه معاونت زیارت نیست بلکه همه دستگاه‌ها وظیفه دارند شرایط و آمادگی کامل را برای بهترین میزبانی فراهم کنند.
مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی با اشاره به کارگروه اماکن متبرکه در خراسان رضوی، اظهار کرد: خراسان رضوی، تنها استانی است که دارای این کارگروه بوده که مدیریت آن برعهده معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی است و به صورت خاص و ویژه به بررسی مشکلات بقاع متبرکه و امامزادگان می‌پردازد.
وی یادآور شد: هر انسانی اگر بخواهد از تاریکی به سوی روشنی برود، باید مسیری را طی کند، زیارت بارگاه منور امامرضا(ع) نیز نوری است که زائران این آستان مقدس با آمدن به امامزادگان خود را برای حضور و زیارت امام هشتم(ع) آماده می‌کنند، لذا امامزادگان قدم‌هایی برای ورود به نور حرم رضوی هستند.
موسوی با اشاره به طرح میقات‌الرضا و شبانه‌روزی شدن 9 بقعه متبرکه، اظهار کرد: تحقق این طرح قدم بزرگی بود که برداشته شد، پیش بینی می‌شود در آینده نیز شاهد شبانه‌روزی شدن دیگر امامزادگان طرح میقات‌الرضا باشیم.
captcha