الگو بودن اندیشه امام راحل(ره) در حوزه زیارت
کد خبر: 3501495
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
فعال خواستار شد:

الگو بودن اندیشه امام راحل(ره) در حوزه زیارت

گروه اجتماعی: دبیر ستاد طرح میقات‌الرضا(ع) گفت: اندیشه امام راحل(ره) در تمام حوزه‌ها به خصوص خدمت به زائران بارگاه منور رضوی و امامزادگان می‌تواند یک درس و الگو باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدرضا فعال، دبیر ستاد طرح میقات‌الرضا(ع) روز گذشته، هفتم خردادماه، در مراسم افتتاحیه طرح میقات‌الرضا(ع) که در امامزاده یحیی باغشن(ع) نیشابور برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: حضور در دستگاه اهل‌بیت(ع) و خدمت به زائران بارگاه منور امام رضا(ع) توفیق بسیار ارزشمندی است.
وی ادامه داد: خوشبختانه از امروز با همکاری‌های صورت گرفته توسط خادمان و مدیران اجرایی توانستیم 9 بقعه متبرکه امامزادگان را که در مسیر زائران بارگاه امام رضا(ع) به مشهد هست را شناسایی و فعالیت شبانه‌روز آن‌ها را فعال کنیم.
دبیر ستاد طرح میقات الرضا(ع) تاکید کرد: بر این اساس برای ایجاد مکانی امن، توام با آرامش و آسایش در جوار امامزادگان تلاش خواهیم کرد و در این مسیر از همه توان خود استفاده می‌کنیم.
فعال تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با همکاری، همیاری و همفکری همه جانبه در خور شأن بقاع متبرکه و امامزادگان خدمت‌رسانی شایسته‌ای به زائران و بارگاه منور علی‌بن موسی الرضا(ع) داشته باشیم.
وی یادآور شد: امام خمینی(ره) چند روزی به همراه تعدادی، برای زیارت امام هشتم(ع) به مشهد مشرف شدند، ایشان هر روز بعد از ظهر به همراه دوستان به حرم رضوی رفته و زودتر از بقیه زیارت را تمام و به منزل باز می‌گشتند تا فضا و وسایل را برای خدمت به زائران دیگر بارگاه منور رضوی فراهم کنند، زمانی که از ایشان دلیل زود به اتمام رساندن زیارت را پرسیدند، امام راحل(ره) پاسخ دادند خدمت به زائران کمتر از دعا و زیارت نیست.
دبیر ستاد طرح میقات‌الرضا(ع) با بیان اینکه باید از امام خمینی(ره) الگو بگیریم، ابراز کرد: اندیشه امام راحل(ره) در تمام حوزه‌ها به خصوص خدمت به زائران بارگاه منور رضوی و امامزادگان می‌تواند یک درس و الگو باشد.
captcha