فعالیت 400 خادم افتخاری در طرح شبانه‌روزی میقات‌الرضا(ع)
کد خبر: 3501494
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

فعالیت 400 خادم افتخاری در طرح شبانه‌روزی میقات‌الرضا(ع)

گروه اجتماعی: مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه 400 خادم افتخاری در امامزادگانی که شبانه‌روزی شده‌اند، مشغول فعالیت خواهند بود، اظهار کرد: بیش از 35 نفر عضو هیئت مدیره این طرح هستند، که به صورت مادی و معنوی در راستا این طرح همکاری و همیاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، روز گذشته، هفتم خردادماه، در مراسم افتتاحیه طرح میقات الرضا(ع) که در امامزاده یحیی باغشن(ع) نیشابور برگزار شد، با بیان اینکه آستان مقدس ائمه و امامزادگان(ع)، از گذشته مورد توجه مجاوران و زائرانی بوده که از این مسیر تردد و در این مکان زیست داشتند، مورد توجه بوده است.
وی با بیان اینکه در طول تاریخ بانی‌های زیادی بودند تلاش کردند تا این مکان مقدس توسعه و آبادانی داشته باشد، امروز به لطف خدای متعال و تلاش و سعی صورت گرفته شاهد این توسعه هستیم.
امامزادگان پناهگاهی برای شیفتگان عصمت و طهارت هستند
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد با تاکید بر اینکه امامزادگان پناهگاهی برای شیفتگان عصمت و طهارت هستند، ابراز کرد: بقاع متبرکه و امامزادگان از گذشته مورد توجه عموم مردم بوده و مکان امنی برای حضور شیعیان محسوب می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی مستمرا پیگیر راهبردها و برنامه‌ها می‌شوند، اظهار کرد: ایشان امروز را جهاد کبیر نامیدند، بنابراین امروز باید مراقب باشیم نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در امت اسلامی به وجود نیاید.
وی تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم قدم و گامی در راستا جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمنان برداریم باید به سبک زندگی اسلامی بیش از گذشته توجه و اهتمام بورزیم، قطعا احیای سبک زندگی اسلامی از راهبردهای مهمی است که می‌توان در برابر نفوذ فرهنگی از آن بهره برد.
دین مبین اسلام برای همه بخش‌های زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها برنامه دارد
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد با بیان اینکه دین مبین اسلام برای همه بخش‌های زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها برنامه دارد، ابراز کرد: یکی از بخش‌های زندگی بشریت بر پایه اسلام، زیارت است؛ زیارت سرمایه‌ای است که شیعیان تا به امروز آن را زنده نگه داشته و با افتخار توفیق پیدا کرده تا خدمات فراوانی در ذیل این مکتب به آن‌ها برسد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که در زمان حرکت تا برگشت یک زائر، مسیری که طی می‌کند آن دلدادگی خاص را بین زائر و محل زیارت به وجود می‌آورد، ابراز کرد: نبی‌مکرم اسلام(ص) می‌فرمایند: هرکسی که اهل‌بیت(ع) را زیارت کند، موهبت و مودت در میان آن‌ها زیاد می‌شود.
وی به سخنی از امام رضا(ع) نیز اشاره کرد و گفت: امام هشتم شیعیان(ع) می‌فرمایند: روزگاری می‌آید که توس محل رفت و آمد شیعیان می‌شود، خوشبختانه امروز شاهد هستیم که به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و فداکاری‌های محبان اهل‌بیت(ع) در طول تاریخ، تلاش علما در ترویج و نشر دین، مشهد الرضا مرجعی برای همه شیعیان شده است.
حرم مطهر امام رضا(ع) تنها اختصاص به زائران و شعیان ایرانی ندارد
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد با تاکید براینکه امروز حرم مطهر امام رضا(ع) تنها اختصاص به زائران و شعیان ایرانی ندارد، گفت: امروز شاهد هستیم که از سراسر جهان برای زیارت بارگاه منور رضوی، به مشهد‌الرضا سفر می‌کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه بسیاری از افراد امکانات مالی ندارند اما با تنگدستی که دچار آن بوده شیفته زیارت هستند، تصریح کرد: به همین جهت برخی از خیران، به سمت موقوفاتی رفتند تا از تنگدستان برای امر زیارت حمایت کنند.
وی تاکید کرد: زمانی که زیارت امام رضا(ع) رو به گسترش و توسعه باشد، می‌طلبد که همه خدمت‌گزاران در جهت تقویت و خدمت‌رسانی به زائران راه خورشیدی همت کنند، در راه خورشید که منتهی به حرم رضوی می‌شود، امامزادگان ستارگانی هستند که می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.
اجرای میقات‌الرضا(ع)
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد در ادامه با اشاره به طرح میقات‌الرضا(ع)، ابراز کرد: از امروز 9 بقعه متبرکه به صورت شبانه‌روزی آمده فعالیت و خدمات‌رسانی به زائران است، در این حوزه تمام امکانات برای ارائه بهتر خدمات فراهم شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه 400 خادم افتخاری در امامزادگانی که شبانه‌روزی شده‌اند، مشغول فعالیت خواهند بود، اظهار کرد: بیش از 35 نفر عضو هیئت مدیره این طرح هستند، که به صورت مادی و معنوی در راستا این طرح همکاری و همیاری می‌کنند.
وی تصریح کرد: براساس طرح شبانه‌روزی شدن امامزادگان یک روحانی به صورت کامل در امام‌زاده حضور دارد، که سه وعده نماز جماعت، یک نوبت سخنرانی، برنامه برای کودکان و توزیع برنامه‌های فرهنگی را برعهده دارد.
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد یادآور شد: همچنین بر اساس این طرح یک خودرو خدمت پیش‌بینی شده که جاده اصلی را تردد می‌کند، و امام‌زادگان را پوشش می‌دهد، در صورت به وجود آمدن اولین مشکل با حضور خویش در جهت رفع مشکلات اقدام می‌کند.
captcha