استادان نمونه دانشگاه علوم پزشکی گناباد تجلیل شدند
کد خبر: 3494735
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
با حضور امام جمعه گناباد؛

استادان نمونه دانشگاه علوم پزشکی گناباد تجلیل شدند

گروه اجتماعی: همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم و استاد، با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان گناباد از استادان نمونه علمی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی این شهر تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم و استاد، شامگاه سه‌شنبه، 14 اردیبهشت‌ماه با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسؤلان شهرستان گناباد از استادان نمونه علمی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی این شهر تجلیل شد.
رضا احمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این مراسم که در سالن همایش‌های کوثر پردیس این دانشگاه برگزار شد، از روز معلم به عنوان فرصت مناسبی برای قدردانی از زحمات معلمان و استادان یاد و اظهار کرد: با توجه به تداوم و استمرار نقش معلم و استاد در تربیت انسان‌ها باید در همه زمان‌ها و مکان‌ها، قدرشناس زحمات و تلاش‌های آن‌ها باشیم.
وی استادان را معمار و سازنده روح و شخصیت دانشجویان عنوان کرد و افزود: نه تنها درس معلم و استاد، بلکه نگاه، اشاره، لبخند و همه رفتارهای او مورد توجه دانش‌آموزان و دانشجویان و در شخصیت آن‌ها اثرگذار است.
احمدی با بیان اینکه زیربنای تغییر و تحولات جامعه از دانشگاه است، تصریح کرد: استادان هستند که می‌توانند با تربیت خوب دانشجویان، جامعه را به سمت رشد و تعالی هدایت کنند.
وی توجه به افزایش کیفیت آموزش و پیگیری برای اخذ مجوز رشته‌های جدید تحصیلات تکمیلی را از مهمترین برنامه‌های معاونت آموزش دانشگاه عنوان و تاکید کرد: با توجه به اهمیت طرح آمایش سرزمینی و کلان منطقه آموزش، همه اعضای هیئت علمی و مدیران گروه‌های آموزشی در  این راستا تلاش و همکاری کنند.
همچنین حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد با اشاره به احادیث و روایات دینی گفت: احترام به معلم در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد.
وی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنان علی(ع) «من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا، هر کس به من حرفی بیاموزد مرا بنده خود کرده است.» اظهار کرد: باید همان طوری که والدین خود را احترام می‌کنیم، به استادان و معلمان خود که پدر و مادر معنوی ما هستند، احترام ویژه‌ای بگذاریم و آن‌ها را تکریم کنیم.
امام جمعه گناباد با بیان اینکه بدون تعارف هر فردی به هر مقام و جایگاهی که رسیده، مدیون استادان و معلمانش است، تاکید کرد: ارزش انسان به علم و دانش، اندیشه‌ها و اندوخته‌هایی است که دارد و یقینا این علم و دانایی از طریق استادان به انسان منتقل می‌شود.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم با اهدا لوح سپاس و هدیه از سه استاد برتر علمی و سه استاد نمونه فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گناباد قدردانی شد.
captcha