ارائه راهکار و خلاقیت براي نهادینه‌شدن اقتصاد مقاومتی در مراکز دانشگاهی
کد خبر: 3492958
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
فرماندار گناباد خواستار شد:

ارائه راهکار و خلاقیت براي نهادینه‌شدن اقتصاد مقاومتی در مراکز دانشگاهی

گروه اجتماعي: فرماندار گناباد تصریح کرد: از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود تا با تعریف اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های کاری خود و ارائه راهکار، ابتکار و خلاقیت، در جهت نهادینه‌شدن اقتصاد مقاومتی در مراکز دانشگاهی گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نخستین جلسه شورای هم‌اندیشی استادان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان گناباد، امروز، پنج‌شنبه نهم اردیبهشت‌ماه با محوریت بررسی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد.
محمدعلی نبی‌پور، فرماندار گناباد در این جلسه از برگزاری خوب مراسم معنوی اعتکاف در سطح دانشگاه‌ها قدردانی کرد و گفت: اقدام و عمل مهم‌ترین وظیفه ما در سال 95 به شمار مي‌رود.
وی افزود: اولین گام در این جهت، بررسی شرایط و وضعیت موجود برای ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات احتمالی و حرکت در راستای برنامه‌های توسعه کشور و اقتصاد مقاومتی است.
نبی‌پور به نقش مهم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اشاره و اظهار کرد: دانشگاه‌ها با پتانسیل‌های خوب خود می‌توانند از نظر نرم‌افزاری با ارائه راهکار در راستای تبدیل وضعیت موجود به مطلوب، به تحقق برنامه‌های توسعه کشور و منویات مقام معظم رهبری کمک کنند.
وی تصریح کرد: از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود تا با تعریف اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های کاری خود و ارائه راهکار، ابتکار و خلاقیت، در جهت نهادینه‌شدن اقتصاد مقاومتی در مراکز دانشگاهی گام بردارند.
حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه و مسؤل دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گناباد نيز در این جلسه با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم معنوی اعتکاف با حضور دانشجویان، از همه مسؤلان دانشگاه‌ها و دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اعتکاف دانشگاهیان که زمینه برگزاری این مراسم معنوی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را فراهم کردند، قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه همگرایی استادان و مسؤلان دانشگاه‌ها زمینه اجرای هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی ـ معنوی را فراهم می‌کند، اظهار کرد: برگزاری چندین همایش کشوری، مسابقه‌های فرهنگی، اردوهای جهادی، بسیج سازندگی، شکل‌گیری هیئت‌های مذهبی دانشجویی و دعوت از شخصیت‌های کشوری و فرهنگی برای برگزاری مراسم در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی با حضور استادان و دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان گناباد از جمله مهمترین برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده این شورا است.
یادآور می‌شود، در ادامه این جلسه، رؤسا و استادان دانشگاه‌ها و اعضای این شورا، پیشنهادها و راهکارهایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های مختلف ارائه کردند.
captcha