نوجوانان در اولویت برنامه‌سازی رادیو قرآن
کد خبر: 3492128
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸

نوجوانان در اولویت برنامه‌سازی رادیو قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر رادیو قرآن با اشاره به اینکه بسیاری از نهادهای قرآنی، بلافاصله بعد از مقطع سنی کودک برای مقطع سنی جوان برنامه‌ریزی می‌کنند و عملا مقطع سنی نوجوان حذف شده است، گفت: امسال اولویت‌های محتوایی رادیو قرآن در حوزه سبک زندگی قرآنی، گسترش فرهنگ تلاوت و رسیدگی به خانواده قرآنی با تأکید بر مقطع سنی نوجوان است.

محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره برنامه‌ها و رویکرد این شبکه رادیویی در سال 95، گفت: امسال اولویت‌های محتوایی ما در حوزه سبک زندگی قرآنی، گسترش فرهنگ قرائت و تلاوت و رسیدگی به خانواده قرآنی با تأکید بر مقطع سنی نوجوان است.
وی افزود: تعریف ما از نوجوان مقطع سنی بین 12 تا 18 سال است که برنامه‌های حوزه نوجوان را در دو مقطع نوجوان (الف) 12 تا 15 و نوجوان (ب) 15 تا 18 دسته‌بندی می‌کنیم و سعی می‌کنیم نیازهای این مقطع سنی را برآورده کنیم.
محمدزاده افزود: بسیاری از نهادها که مأموریت رسیدگی به مقاطع مختلف سنی را دارند، بلافاصله بعد از مقطع سنی کودک برای مقطع سنی جوان برنامه‌ریزی می‌کنند و عملا مقطع سنی نوجوان از برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و آموزشی حذف شده است و با توجه به این کمبود، امسال تلاش داریم برای نوجوانان برنامه‌های متنوعی حتی در قالب مشاوره مطالعاتی و سیر مطالعاتی قرآنی داشته باشیم تا از طریق این برنامه‌ها در واقع مشاوره تحصیلی در حوزه قرآنی انجام دهیم.
وی ادامه داد: یک نوجوان زمانی که به سن انتخاب رشته تحصیلی می‌رسد، شغل‌های متفاوتی را در نظر می‌گیرد که برای هر یک از این شغل‌ها مشاوره‌های مختلفی در جامعه وجود دارد، اما جایی برای ارائه مشاوره تحصیلی رشته‌های مرتبط با قرآن وجود ندارد که جا دارد در شبکه رادیویی قرآن به این موضوع بپردازیم.
مدیر رادیو قرآن ادامه داد: همچنین نیاز است کتب آموزشی قرآن و معارف اسلامی از طریق برنامه‌های رادیویی و در قالب آموزش‌های ضمن خدمت آموزش داده شود که این آموزش‌ها را در ایام سال تحصیلی 96 ـ 95 از طریق رادیو قرآن به مربیان و دبیران ارائه می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم پایه‌های مختلف تحصیلی را در برنامه‌ریزی‌های خود بگنجانیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره پخش برنامه‌های قرآنی مختلف از رادیو قرآن در سال 95 گفت: امسال سعی ما بر این است بیشتر محافل و برنامه‌های قرآنی که در سطح کشور برگزار می‌شوند، پوشش داده و انعکاس مناسبی از این فعالیت‌ها داشته باشیم.
محمدزاده اضافه کرد: اکثر مسابقات قرآن مطرح در کشور که دارای مجوز برگزاری از ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن هستند تا جایی که قابل پخش در رسانه باشد پوشش مناسب رسانه‌ای می‌دهیم.
captcha