برخورد قاطع با آسیب‌زنندگان به بنیان اخلاقی خانواده‌ها/ باند فروش محصولات مبتذل فرهنگی منهدم شد
کد خبر: 3456549
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

برخورد قاطع با آسیب‌زنندگان به بنیان اخلاقی خانواده‌ها/ باند فروش محصولات مبتذل فرهنگی منهدم شد

گروه اجتماعی: در پی کشف و انهدام باند هک اطلاعات و فروش محصولات مبتذل فرهنگی توسط سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس، این سازمان اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن از برخورد قاطع با آسیب‌زنندگان به بنیان اخلاقی خانواده‌ها خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به نقل از روابط‌عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس، مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته سایبری سپاه پس از پنج ماه عملیات پیچیده فنی-اطلاعاتی، موفق به انهدام و دستگیری اعضای یک باند انتشار و فروش فیلم‌ها و سریال‌های مبتذل و مستهجن در فضای مجازی شد.

این باند با هدف از بین رفتن عفت عمومی‌ و اجتماعی، شهوترانی در جامعه، به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان و ایجاد انحرافات اخلاقی در خانواده‌ها از طریق  فروش فیلم، مجله و داستان‌های مستهجن در فضای مجازی و نیز فروش فیلم‌ها وسریال های خارجی با زیرنویس فارسی، اقدام می‌کردند که با اقدامات فنی کارشناسان سایبری مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته سایبری سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس، چندین هزار فیلم و سریال از این باند کشف شد.

باند مذکور از طریق هک و نفوذ به سایت‌های یک سازمان دولتی در کشور و یک مرکز آموزشی عالی، با دسترسی به اطلاعات، نسبت به سرقت اطلاعات و مدارک شناسایی افراد اقدام و در جهت انجام اقدامات مجرمانه خود در فضای مجازی از این مدارک استفاده می‌کردند.

اعضای این باند به‌وسیله اطلاعات و مدارک شناسایی شخصی سرقت شده، اقدام به افتتاح حساب‌های کاربری در درگاه‌های پرداخت مجازی کرده و در چند مرحله پولشویی، مبالغ بدست آمده به حساب اعضای این باند واریز می‌شد.

با توجه به قوانین کشور، در جهت سالم‌سازی محتوا در فضای مجازی، این باند از طریق فروش فیلتر شکن (vpn)به کاربران اینترنت، دسترسی افراد را که اکثر آن‌ها جوانان و نوجوانان بوده‌اند به محتوای خصوصاً غیر اخلاقی در فضای مجازی باز می‌کردند.
بنا بر این گزارش، همچنین، مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سایبری سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس در این راستا اطلاعیه‌ای را آورده است که در بخشی از آن آمده است: «ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام  سوگواری سید سالارو شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع)، مرکز بررسی  جرائم سازمان یافته سایبری سازمان اطلاعات سپاه فجـر استان فارس در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع از مرزهای اخلاقی و صیانت از کیان و حریم خانواده ایرانی، بر کلیه فعالیت‌های مجرمانه کاربران فضای مجازی اعم از وبگاه‌ها، شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر وب، نرم‌افزارها و شبکه‌های مبتنی بر تلفن همراه اشرافیت کامل داشته و این فعالیت‌ها را مورد رصد و بررسی قرار می‌دهد.

برخی افراد سودجو با حمایت سازمان‌های اطلاعاتی وابسته به ایادی استکبار در راستای شبیخون فرهنگی و استحاله نظام، متزلزل کردن عقاید جوانان و سست کردن بنیان خانواده اقدام به انتشار محتویات مجرمانه اعم از محتوا علیه عفت و اخلاق عمومی، محتویات علیه مقدسات، محتوا علیه مقامات و نهادهای دولتی و عمومی، محتوا علیه امنیت و آسایش عمومی، محتوایی که تحریک، ترغیب یا دعوت به ارتکاب جرم می‌کند، می‌نمایند.
لذا از کلیه خانواده‌ها و شهروندان محترم و فهیم خواهشمند است بر فعالیت‌های فرزندان خود در فضای مجازی نظارت بیشتری داشته تا عزیزان و فرزندانشان در دام اهداف شوم دشمنان قسم خورده ایران اسلامی گرفتار نگردند.
به منتشر کنندگان محتویات مجرمانه در فضای مجازی اخطار داده می‌شود که در صورت فعالیت‌های مجرمانه این امر، به منزله فعالیت‌های عامدانه تلقی شده و برابر ماده 21 قانون جرائم رایانه‌ای جمهوری اسلامی ایران با آن‌ها برخورد قاطع خواهد شد.
مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سایبری سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس اعلام می‌‌کند براساس قانون و وظیفه و بنا به تعهد و تکلیفی که در حفاظت از ارزش‌ها، اخلاق جامعه و تحکیم بنیان خانواده دارد برخود  فرض دانسته، حتی ذره‌ای از مواضع محکم خود در برخورد جدی و قانونی با خاطیان فرهنگی و آسیب‌زنندگان به بنیان اخلاقی خانواده‌های ایرانی عقب‌نشینی نکرده و با جدیت بیش از پیش به برخورد با آنان ادامه دهد».

captcha