مددجویان زندان‌ها حافظ کل قرآن می‌شوند
کد خبر: 3455886
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱

مددجویان زندان‌ها حافظ کل قرآن می‌شوند

گروه سیاسی: رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با اشاره به اینکه در زندان‌های استان اقدامات خوبی در بحث فرهنگی و ارزشی انجام شده است، گفت: در راستای این اقدامات مددجویان در زندان‌ها حافظ کل قرآن می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، علی‌اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور روز گذشته، یکم آذرماه در بازدید از زندان مرکزی سنندج، اظهار کرد: استان کردستان با مدیریت صحیح دادگستری و دادستانی، از سطح پایینی در آمار زندانیان و تراکم کیفری در کشور برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه در زندان‌های استان اقدامات خوبی در بحث فرهنگی و ارزشی انجام شده است، افزود: در راستای این اقدامات مددجویان در زندان‌ها حافظ کل قرآن می‌شوند.
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور بیان کرد: در زندان‌های استان تلاش‌های زیادی در مورد اجرایی کردن برنامه‌های تربیتی و اصلاحی انجام شده و به خوبی اهداف و ماموریتی که دستگاه قضا در نظر دارد اجرایی شده است.
وی اعلام کرد: امروز مددجویانی که در بندهای زندان مرکزی سنندج حضور دارند با نشاط و امید به زندگی در کلاس‌های فرهنگی و اصلاحی شرکت می‌کنند.
جهانگیر با اشاره به راه‌اندازی بند قرآنیان در زندان‌های کشور عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های قرآن در زندان‌ها موجب انس و الفت بیشتر مددجویان با قرآن می‌شود و در کنار این برنامه‌های فرهنگی، کلاس‌های سوادآموزی و مهارت زندگی نیز برپا می‌شود.
وی آموزش مددجویان با حرفه‌های مختلف و ایجاد شغل در جامعه را از اهداف اصلی اداره زندان‌های استان دانست و افزود: مددجویان می‌توانند از کلاس‌هایی که در این مورد برپا شده است حضور یابند و با فراگرفتن یک حرفه، در دوران پس از زندان، شغلی را برای خود ایجاد و فردی مهم برای جامعه باشند.
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور بیان کرد: اعتقاد داریم که اگر برای یک زندانی در جامعه شغل ایجاد کنیم، امید به زندگی در وی افزایش یافته و دیگر به سمت کارهای خلاف نمی‌رود.
وی در مورد خروج زندان‌ها از شهر به بیرون شهرها نیز ادامه داد: در سال‌های گذشته دولت مصوبه‌ای برای بیرون رفتن زندان‌ها از شهرها ارائه داد که متاسفانه این مورد به دلیل کمبود اعتبارات و عدم وجود زیرساخت‌های لازم، اجرایی نشده است.
جهانگیر در پایان با اشاره به اینکه برای اجرایی کردن این هدف، اعتبارات و انجام پیش‌بینی‌های مناسب لازم است، یادآور شد: باید شرایطی اندیشید که خانواده‌ها به راحتی بتوانند با مددجویان خود در ارتباط باشند.

captcha