برگزاری مسابقات سراسری قرآن بانوان سازمان زندان‌ها در جوار حرم رضوی
کد خبر: 3455247
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
از فردا صورت می‌گیرد؛

برگزاری مسابقات سراسری قرآن بانوان سازمان زندان‌ها در جوار حرم رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: هجدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم کارکنان بانوی سازمان زندان‌های کشور از فردا، اول آذرماه در مشهد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدمحسن ربانی، رئیس اداره فرهنگی، هنری و قرآنی سازمان زندان‌های کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل در سازمان زندان‌های کشور از یکشنبه، اول آذرماه در محل هتل قصر طلایی مشهد خبر داد.

وی با معرفی اداره کل فرهنگی ـ تربیتی سازمان زندان‌های کشور به عنوان مسئول برگزاری این دوره از مسابقات، افزود: این دوره از مسابقات در رشته‌های مفاهیم، ترتیل و حفظ اعم از یک، سه، پنج، 10، 15، 20 جزء و حفظ کل برگزار می‌شود. 

حجت‌الاسلام ربانی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات، بیش از 90 نفر از بانوان شاغل در این سازمان در مسابقات قرآن مجید حضور دارند، افزود: در این مسابقات دو روزه، چهار نفر از بانوان مشهدی در رشته‌های ترتیل، حفظ یک جزء، حفظ 15 جزء و مفاهیم با دیگر متسابقان به رقابت می‌پردازند.

وی با تبیین اهداف برگزاری مسابقات دوره هجدهم قرآن کریم، اظهار کرد: این مسابقات بیشتر جنبه تقویت روحیه معنوی کارکنان دارد، همچنین برگزاری این گونه مسابقات و دیگر برنامه‌های فرهنگی در این سازمان، جنبه اصلاح و تربیت دارد؛ از آن جایی که پرسنل در ارتباط مستقیم با زندانیان قرار دارند، می‌توانند به ارتقای سطح روحی زندانیان در محیطی آسیب‌پذیر یاری رسانند.

حجت‌الاسلام ربانی با اشاره به اینکه مرحله کشوری مسابقات، نتیجه راه یافته‌گان مرحله مقدماتی و استانی است، بیان کرد: از نفرات برگزیده اول تا سوم در اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان زندان‌ها بعدازظهر دوشنبه، دوم آذرماه ساعت 15 با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر می‌شود.

وی عنوان کرد: این مسابقات، به فراخور مخاطبان این سازمان شامل زندانیان، سربازان، کارکنان زن و کارکنان مرد، هر سال در سه مرحله مقدماتی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و در نهایت برگزیدگان به مسابقات کشوری قوه قضائیه که با حضور سازمان‌هایی از جمله ثبت احوال، پزشکی قانونی و دادگستری برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

رئیس اداره فرهنگی، هنری و قرآنی سازمان زندان‌های کشور همچنین یادآور شد: طی ماه آینده، مسابقات قرآن کریم سربازان و کارکنان مرد سازمان زندان‌ها نیز در شهر مشهد برگزار خواهد شد.

captcha