خدمات شهرداری اهواز در گذرگاه مرزی چذابه به زائران امام حسین(ع)
کد خبر: 3453737
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

خدمات شهرداری اهواز در گذرگاه مرزی چذابه به زائران امام حسین(ع)

گروه اجتماعی: شهردار اهواز با بیان اینکه طی دو سال گذشته شهرداری اهواز حضور فعالی در گذرگاه مرزی چذابه به‌منظور خدمت‌رسانی به زوار امام حسین(ع) داشته است، گفت: این اقدامات در راستای تحقق بخشیدن به تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم تسهیل ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) است.

 سیدخلف موسوی، شهردار اهواز در حاشیه مراسم برافراشتن پرچم خدمت به امام حسین(ع) به زائران اربعین حسینی که امروز، 26 آبان‌ماه در پایانه مرزی چذابه برگزار می‌شود، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: بنابر مصوبات شورای اسلامی شهر اهواز طی دو سال گذشته شهرداری اهواز حضور فعالی در گذرگاه مرزی چذابه به منظور خدمت‌رسانی به زوار امام حسین(ع) داشته است. این اقدامات در راستای تحقق بخشیدن به تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم تسهیل ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) است.

وی گفت: ارائه خدمات به زائران حسینی در سال جاری از ابتدای ورودی عین دو با برپایی بزرگترین ایستگاه صلواتی به مساحت بیش از یک هکتار به منظور استقبال از زائران برپا شده است. این ایستگاه به ایستگاه‌های صلواتی موجود در جاده بین‌المللی اهواز- چذابه کمک‌رسانی می‌کنند.

موسوی عنوان کرد: در گذرگاه چذابه با احداث و آماده‌سازی مواکب مردمی شامل خاکریزی و پایه‌ریزی بنای مواکب، خدمت به زوار انجام می‌شود. همچنین اماکن وسیعی جهت استقرار مواکب در این پایانه قرار داده شده که این میزان از سوی شهرداری اهواز به 700 متر در عمق 35 متر مرز چذابه می‌رسد. همچنین، اماکن دیگری نیز نرسیده به پایانه چذابه تا پایان آن بدین‌منظور آماده‌سازی می‌شود.

شهردار اهواز گفت: خدمات نظافت در کل پایانه چذابه به عهده شهرداری اهواز است که صدها کارگر خدماتی آن را به انجام می‌رسانند. ارائه خدمات به زائران تا سه روز پس از اربعین ادامه دارد. همچنین یکصد دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری اهواز با همکاری شهرداری تهران حمل و نقل زائران از بستان تا چذابه را برعهده دارند.

captcha