ایمان کلید طلایی موفقیت نامحدود است/ امیدآفرینی از رسالت رسانه‌هاست
کد خبر: 3447408
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
مدیرمسئول مجله موفقیت:

ایمان کلید طلایی موفقیت نامحدود است/ امیدآفرینی از رسالت رسانه‌هاست

کانون خبرنگاران نبأ: مدیر مسئول مجله موفقیت در رابطه با رابطه ایمان با موفقیت و آرامش گفت: امیدآفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه از رسالت‌های رسانه‌ها است، نه تنها رسانه‌ها بلکه همه فرهیختگان موظف هستند به مردم امید بدهند.

احمد حلت، مدیرمسئول مجله موفقیت، در ‌گفت‌وگو با کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، در مورد ایمان به ‌عنوان یکی از کلیدهای طلایی موفقیت نامحدود، گفت: ایمان یکی از کلید‌های موفقیت نامحدود و کلید طلایی است که بسیار مهم‌تر از کلیدهای دیگر است و همه کلیدها یک طرف و این کلید هم در طرف دیگر است.

وی اظهار کرد: با یاد خداوند انسان آرامش دارد و همه زندگی ما در گروی ایمان به خداست؛ من موفقیتم را از ایمان به خدای واحد دارم؛ بدون ایمان به خدا یعنی هیچ، من به عنوان یک روانشناس به تمام مردم توصیه می‌کنم که برای رسیدن به آرامش و موفقیت بهترین و اصلی‌ترین راه ایمان به پروردگار است.

حلت ادامه داد: اگر صد بار این عبارت قرآنی را تکرار کنید جادوی آن را در وجود خود می‌بینید؛ تنها تو را می‌پرستم و تنها از تو یاری می‌جویم؛ اگر تو یک بار خدا را بخوانی خداوند تو را هفت مرتبه صدا می‌زند و اوست مهربانترین  مهربانان که از ما نسبت به خود ما مهربان‌تر است.

وی نیز در مورد اولین ترس در دنیا، ترس از مرگ را اولین ترس معرفی کرد و ادامه داد: ترس از مرگ ذاتی است و همه انسان‌ها این ترس را دارند و طبیعی است، تنها راه غلبه بر این ترس ایمان به خدا است؛ ترس بعدی، ترس از مرگ عزیزان است، از دست‌دادن یا «فقدان» یک عزیز برای آدمی سخت است و لذا می‌تواند بر همه حوزه‌های ذهن و رفتار ما تأثیر بگذارد؛ یعنی هم احساسات، هم افکار، هم رفتار و حتی فلسفه زندگی ما را تغییر دهد؛ اما ترسِ از دست دادن عزیزان تا اندازه‌ای می‌تواند معمولی باشد که آرامش و روال طبیعی زندگی انسان را بر هم نزند.

حلت ادامه داد: ترس از مرگ کاملاً طبیعی است و فقط موقعی غیر طبیعی است که به‌صورت سدی در راه زندگی در آید و مانع خدمت کردن و حراست از زندگی شود؛ هیچ بشری نمی‌تواند پیوسته از مرگ در هراس باشد، اگر ما همواره از مرگ بترسیم، زندگی ما بزودی تحمل‌ناپذیر خواهد شد، آرزوهای ما مجالی برای قدرت نمایی پیدا نمی‌کنند و اضطراب و دلواپسی، به احتمال زیاد ما را بسوی جنون سوق خواهد داد.

حلت در مورد سخنان رئیس جمهور که امید به مردم یکی از رسالت‌های مهم رسانه‌ها است، گفت: امید آفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه از رسالت‌های رسانه‌ها است، نه تنها رسانه‌ها بلکه همه فرهیختگان موظف هستند به مردم امید بدهند.

این روان‌شناس افزود: در کل امیددهی در زندگی همدیگر یکی از لازمه‌های انسانی یک دوستی پایدار و صمیمی است؛ برای رسیدن به خوش‌بختی و کمال، پس هر بامداد و هر شامگاه، باید زمزمه کنیم که هدف از آفرینش ما خوش‌بختی‌مان بوده است و ما بدان می‌رسیم گرچه گاه، راه هموار نیست، گرچه دشواری در این راه بسیار است و گرچه گاه، راه را گم می‌کنیم، امّا امیدواریم، چرا که خداوند ما را برای خوش‌بختی خلق کرده است.

طاهره میرزایی

captcha