وجود ۸۵۰ موقوفه به نیت عزاداری و اطعام در بیرجند و درمیان
کد خبر: 3433580
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

وجود ۸۵۰ موقوفه به نیت عزاداری و اطعام در بیرجند و درمیان

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام خدائی از وجود بیش از ۸۵۰ موقوفه به نیت عزاداری و اطعام عزاداران در شهرستان‌های بیرجند و درمیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  از خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی اوقاف استان، حجت‌الاسلام دادخدا خدائی، رئیس اداره اوقاف بیرجند گفت: امام حسین(ع) در قیام پرشکوه خود درصدد برآمد تا چهره واقعی آئین محمدی(ص) و اسلام ناب را به جهانیان معرفی کند و پیام معنوی قرآن را به تشنگان معارف برساند و از فرهنگ دینی غبارزدایی کند.

وی با بیان اینکه موقوفات مربوط به سیدالشهداء از افتخارات جامعه محسوب می‌شود، اظهار کرد: استمرار مسئله نبوت و احیای دین و امامت توسط امام حسین (ع) صورت گرفت و در این زمینه بزرگترین درسی که از آن امام بزرگوار می‌توان آموخت ولایت‌پذیری و ولایتمداری است.

رئیس اداره اوقاف بیرجند با تأکید بر اینکه بیشترین نیات واقفین ما به لحاظ کمی در استان در ارتباط با ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، افزود: نیات واقفان بیرجندی در طرح بصیرت عاشورایی در طول محرم و صفر اجرا می‌شود.

خدائی ادامه داد: مزایای حماسی این نهضت باید به گونه‌ای مطرح شود که از روی آوردن به تحریفات بکاهد لذا نباید آنقدر افسانه، خرافه و مطالب دروغ به این حرکت مقدس ملحق کرد که عظمت اثر تربیتی آن را تیره و تار و چنین شکوهی را مخدوش کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از جمله موقوفات با ارزش در شهرستان بیرجند را موقوفه حسینیه امام رضا(ع)، محمد اسماعیل و محمدابراهیم و محمدهادی است، گفت: موقوفات متعددی که در روستاها وجود دارد با هماهنگی و برنامه‌ریزی این اداره توسط متصدیان و معتمدینی که در روستاها منتخب شده‌اند نیات موقوفات را در ایام محرم و صفر اجرا می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف بیرجند و درمیان به اجرای صحیح نیات واقفان ویژه عزاداری امام حسین(ع) اشاره کرد و یادآور شد: نیت واقفان به تفکیک شهر و روستاها در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

captcha