نام امام حسین(ع) در روز عاشورا زنده نگه داشته شد
کد خبر: 3400727
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
رئیس سازمان دیانت ترکیه:

نام امام حسین(ع) در روز عاشورا زنده نگه داشته شد

شعب خارجی: محمد گورمز در دیدار با سفیر و رایزن فرهنگی ایران در آنکارا، گفت: کربلا، محرم و عاشورا برای همه ما غم و اندوه دارد و امسال در روز عاشورا یاد و نام امام حسین(ع) و واقعه کربلا زنده نگه داشته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ankara.icro.ir، علیرضا بیکدلی، سفیر ایران و حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی ایران در آنکارا با محمد گورمز، رئیس سازمان دیانت ترکیه دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیکدلی در این دیدار با اشاره به همکاری ایران و ترکیه در مسائل مختلف، از موضع‌گیری رئیس سازمان دیانت ترکیه در مورد حوادث حج امسال، تبیین حرکت‌های تکفیری و محکوم کردن آن و صدور بیانیه در این خصوص قدردانی کرد.

وی همچنین از محمد گورمز به خاطر پرداختن وی به حادثه کربلا و محرم، شیوه اعتدال گورمز در موضع‌گیری‌های دینی در جهان اسلام و از دیگر مسئولان ترکیه و سازمان دیانت در همراهی و ارائه تسهیلات برای شیعیان برای برگزاری مراسم محرم قدردانی کرد.

در ادامه گورمز ضمن تسلیت درگذشت حجاج ایرانی و سایر کشورها در حادثه تأسف‌بار منا، اظهار کرد: در همان روز نخست حادثه در منا با تماسی که با حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر داشتم، اعلام کردم که بخش بیمارستانی ترکیه در خدمت حجاج مصدوم است؛ همچنین عکاسان بعثه ترکیه بیش از 700 عکس از حجاج شهید گرفتند که برای شناسایی زائران خانه خدا در اختیار بعثه حج ایران قرار داده شد.

وی با بیان اینکه مراسم مناسک حج امسال غم‌انگیزترین مراسم در سال‌های اخیر بود، گفت: ضرورت دارد با همکاری همه کشورهای اسلامی برای تأمین امنیت و آسایش حجاج تدابیر لازم اتخاذ شود.

رئیس سازمان دیانت ترکیه نیز با اشاره به ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، عنوان کرد: کربلا، محرم و عاشورا برای همه ما غم و اندوه دارد و امسال در روز عاشورا یاد و نام امام حسین(ع) و واقعه کربلا زنده نگه داشته شد.

وی با اشاره به برگزاری همایش اخیر خود با علمای دینی کشورهای آسیا و اقیانوسیه، گفت: بیش از 800 میلیون جمعیت مسلمان در این مناطق زندگی می‌کنند؛ اما به‌دلیل مشکلاتی که ما در بین مسلمانان خاورمیانه با آن مواجه هستیم این مجموعه عظیم را به فراموشی سپرده‌ایم و برای جلوگیری از درگیری‌های مذهبی در خاورمیانه باید مانع توسعه تعصبات مذهبی در این مناطق شویم.

captcha