لغو خودکار تحریم‌های بانکی ایران پس از اجرای برجام
کد خبر: 3397181
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
سوئیفت اعلام کرد:

لغو خودکار تحریم‌های بانکی ایران پس از اجرای برجام

گروه اقتصاد: سیستم بین‌بانکی سوئیفت اعلام کرده است که بانک‌های ایرانی در صورتی به این شبکه وصل خواهند شد که توافق هسته‌ای ایران به طور کامل اجراء و تأیید شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، سیستم بین بانکی سوئیفت اعلام کرده است که بانک‌های ایرانی در صورتی به این شبکه وصل خواهند شد که توافق هسته‌ای ایران به طور کامل اجراء و تأیید شود.

سوئیفت (SWIFT) نام اختصاری جامعه جهانی ارتباطات مالی بین‌بانکی است که سازمانی غیردولتی است و توسط ۲۳۹ بانک از پانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی راه‌اندازی شد.

هدف از راه‌اندازی این سیستم جایگزینی روش‌های ارتباطی غیراستاندارد کاغذی در سطح بین‌المللی با یک روش استاندارد شده جهانی بود. در حال حاضر بیش از ۷ هزار بانک و مؤسسه مالی از ۱۹۷ کشور جهان عضو آن هستند.

پیش از این اتحادیه اروپا در مصوبه لغو تحریم‌های ایران پیوستن این کشور به سیستم سوئیفت را خبر داده بود. طبق اعلام سیستم جهانی سوئیفت بانک‌های ایرانی بعد از اجرای برجام و تکمیل مراحل آن به صورت خودکار به این سیستم متصل خواهند شد.

سوئیفت همچنین گفته است بانک‌هایی که خارج از چارچوب تحریم‌های هسته‌‌ای و تحت دیگر تحریم‌ها قرار دارند همچنان از طرف سوئیفت تحریم باقی خواهند ماند.

captcha