مراسم عزاداری با فرهنگ‌های مختلف در بندرعباس برگزار شد
کد خبر: 3393234
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴

مراسم عزاداری با فرهنگ‌های مختلف در بندرعباس برگزار شد

گروه اجتماعی: کهوری با بیان اینکه بندرعباس به علل مختلف از جمعیت غیر بومی زیادی برخوردار است، گفت: در بندرعباس هیئت‌های عزاداری شهرستان‌های گوناگون مقیم بندرعباس فعالیت می‌کنند و امسال نیز همچون سال‌های گذشته عزداری با روش‌ها و فرهنگ‌های مختلف برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر کهوری، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی بندرعباس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان با اشاره به حضور گسترده هیئت‌های مذهبی در بندرعباس اظهار کرد: خوشبختانه امسال شاهد حضور پرشور و باعظمت هیئت‌های عزاداری در سراسر استان و به‌ویژه بندرعباس بودیم.
وی با بیان اینکه بندرعباس به علل مختلف از جمعیت غیر بومی زیادی برخوردار است، گفت: در بندرعباس هیئت‌های عزاداری شهرستان‌های گوناگون مقیم بندرعباس فعالیت می‌کنند و امسال نیز همچون همه‌ساله عزداری با روش‌ها و فرهنگ‌های مختلف برگزار شد.
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی بندرعباس با بیان اینکه قبل از آغاز ایام محرم جلساتی را با مسئولان هیئت‌ها برگزار کردیم تصریح کرد: در این جلسات بر اجرای پر شور و شعور عزاداری تأکید شد.
وی با اشاره به تأکید شورای هیئت‌های مذهبی بندرعباس بر عدم تحریف اصول محرم اظهار کرد: مسئولین هیئت‌ها ملزم شدند که در سخنرانی سخنرانان و مداحی مداحان توجه بیشتری کنند.
کهوری با بیان اینکه همکاری خوبی با سایر نهادها داشتیم گفت: دفتر نماینده ولی‌ فقیه در هرمزگان، ستاد اقامه نماز، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه از جمله نهادهای فعال در حوزه برگزاری موفق عزاداری در سال جاری بودند.

captcha