روحانیت، خانواده‌ها را نسبت به شیوه صحیح عزاداری آشنا کنند
کد خبر: 3386411
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

روحانیت، خانواده‌ها را نسبت به شیوه صحیح عزاداری آشنا کنند

گروه اندیشه: مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه آشنایی مردم با ارزش‌های حرکت امام حسین(ع) از وظایف روحانیان و دیگر دست‌اندرکاران است، گفت: روحانیت باید در جلسات خود خانواده‌ها را نسبت به شیوه صحیح عزاداری آشنا کنند.


حجت‌الاسلام محسن مشرفی، مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، اظهار کرد: ارزش‌های عاشورا و قیام امام حسین‌(ع) باید به درستی برای مردم تبیین شود.



وی ادامه داد: زمانی‌که دستاوردهای حرکت امام حسین(ع) برای مردم دغدغه شود نحوه عملکرد و عزاداریشان هم متناسب با آن پیش می‌رود بنابراین باید این دغدغه برای آحاد جامعه تبیین شود.



مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی بیان کرد: برگزاری جلسات و کارگاه‌هایی برای چگونگی بیان اهداف اسلامی قبل از ایام محرم می‌تواند راهی برای ایجاد دغدغه تبیین اهداف عاشورا باشد و نباید تنها به یک جلسه توجیهی یک ساعته اکتفا کرد بلکه نیازمند جلسات تخصصی است.



مشرفی با اشاره به اینکه برپایی هیئت‌های مذهبی، تکایا و نصب پرچم‌های عزا نشان‌دهنده ارادت مردم نسبت به امام حسین(ع) است، افزود: اما گاهی اوقات با توجه به انجام این مراسم بسیاری از ارزش‌هایی که امام حسین(ع) به خاطر آن قیام کردند فراموش می‌شود بنابراین این حداقل ارادت به امام حسین(ع) است.



وی ادامه داد: انسان نباید به دنبال یک حداقل باشد و انجام این کارها بدون عمل به ارزش‌های اسلامی پایین‌ترین حد ارادت است بنابراین باید قیام امام حسین(ع) و اهداف آن به درستی برای مردم تبیین شود چراکه مردم نوع نگاهشان به عزاداری اهل بیت(ع) عبادت است.



مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه آشنایی مردم با ارزش‌های حرکت امام حسین(ع) از وظایف روحانیان و دیگر دست‌اندرکاران است، تأکید کرد: روحانیت باید در جلسات خود خانواده‌ها را نسبت به شیوه صحیح عزاداری آشنا کنند.



مشرفی با تأکید براینکه در بسیاری از مساجد و هیئت‌ها رقابت‌های نابجا وجود دارد، ادامه داد: رقابت اگر جنبه مثبت داشته باشید بسیار پسندیده است اما اگر موجب تکبر و حسدورزی شود در حقیقت از هدف و مسیر اصلی دور شده‌اند.



وی رسانه، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری را از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در این عرصه دانست و عنوان کرد: صدا و سیما زمانی که بهترین هیئت‌های مذهبی و برترین شاخص‌های آن را معرفی کند تأثیر به‌سزایی بر روی دیگر هیأت‌ها دارد.



مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی یادآور شد: رسانه می‌تواند شیوه صحیح عزاداری را در جامعه به تصویر بکشد و مردم را با آن آشنا کند.

captcha