قرائت مقدمه‌ای برای فهم و فهم مقدمه، عمل به کلام الهی است
کد خبر: 3385327
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
سادات‌فاطمی:

قرائت مقدمه‌ای برای فهم و فهم مقدمه، عمل به کلام الهی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز عالی تربیت مدرس گفت: قرآن پناه است، بنابراین قرائت مقدمه‌ای برای فهم و فهم هم مقدمه برای عمل به این کلام الهی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدمرتضی سادات‌فاطمی، رئیس مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن کریم مشهد در جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن کریم که 21 مهرماه در مجتمع امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون دوره‌های مختلفی از جشن فارغ‌التحصیلی برای دانش‌آموختگان این مرکز برگزار شده است، گفت: افراد بسیاری از این مرکز به تدریس تخصصی قرآن در مدارس، مؤسسات، جلسات و محافل مشغول شده‌اند.

وی با بیان اینکه چند سالی است که در مدارس آموزش و پرورش شاهد تغییرات خوبی در مورد بهره‌مندی از معلمان متخصص قرآن هستیم، ابراز کرد: باید حضور و نفع مربیان قرآن ما در سطح جامعه، مراکز آموزشی و مدارس چشمگیر باشد.

رئیس مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن کریم مشهد ادامه داد: در این راستا به خصوص به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در موضوع شبیخون فرهنگی توجه ویژه داشته باشید و جدی بگیرد تا بتوانیم خواسته‌های ایشان را در جامعه محقق کنیم زیرا تا زمانی که ما پایبند به اصول این انقلاب برخواسته از اسلام ناب باشیم و راهکارهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را پیاده کنیم دشمن کاری نمی‌تواند انجام دهد.

وی با بیان اینکه مردم ما در سخت ترین شرایط نشان دادند که از این انقلاب و نظام اسلامی دست بر نمی دارند و پاسدار خون شهیدان هستند، اظهار کرد: لذا تنها رویه درست و اصلی ما در برابر دشمنان اسلام و نظام، مقاومت کردن است.

رئیس مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن کریم مشهد با بیان اینکه باید جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان را به نحو احسن با قرآن مانوس کرده و انس دهیم، گفت: تا آنها بفهمند چه می خوانند، بعد ایمان قوی پیدا کرده و آمر به دستورات قرآن شوند و در این صورت است که جامعه ایمن و پیروز در برابر دشمن می شود.

وی تصریح کرد: از همین رو از جمله مهمترین ایده‌آل‌های مرکز تربیت مدرس این است که شما معلمان قرآن را به علم و عمل مجهز کند تا بتوانید نوجوان و جوانان را از منجلابی که دشمن طراحی کرده نجات دهید.

سادات‌فاطمی با بیان اینکه در شرایط کنونی سبک تهاجم دشمن تغییر کرده و به شکل جدی فکر جوانان را نشانه گرفته است؛ لذا باید هر چه می‌توانیم تلاش و همکاری کرده تا دشمن ناکام شود، افزود: امروز باید دانش و آگاهی جوانان را بالا ببریم تا ایمانشان تقویت شده و در برابر تهاجم دشمنان ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه در روایتی از معصوم(ع) این گونه آمده است که «هنگامی که فتنه‌ها چون ابرهای تیره و تار شما را فرا گرفتند بر شما باد که به قرآن چنگ زنید»، ادامه داد: از همین رو قرآن پناه است، بنابراین قرائت مقدمه ای برای فهم و فهم هم مقدمه برای عمل به این کلام الهی است.

سادات فاطمی با اشاره به آیه 139 سوره آل عمران «وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ، و اگر مؤمنید سستى مکنید و غمگین مشوید که شما برترید»، گفت: این به معنای تنها مسلمان اسمی نیست، بلکه رسما مسلمان و آمر باشید، است.

captcha