دانشنامه مربیگری دانش‌آموختگان تربیت مدرس قرآن مشهد اهدا شد
کد خبر: 3385299
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

دانشنامه مربیگری دانش‌آموختگان تربیت مدرس قرآن مشهد اهدا شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: جشن فارغ‌التحصیلی و اهدای دانشنامه مربیگری قرآن ۱۵۳ دانش‌آموخته مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن کریم مشهد، ۲۱ مهرماه در مجتمع امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن کریم شامگاه، 21 مهرماه در مجتمع امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن توسط قاری نوجوان محمدصادق رضوان‌طلب، نفر اول مسابقات نزاجا آغاز شد و در ادامه محمدمهدی آقامحمدیان، مدیرعامل جامعه قاریان قرآن مشهد خطاب به دانش‌آموختگان مرکز عالی تربیت مدرس قرآن، ابراز کرد: رسالتی که شما بر دوش دارید، همان رسالت پیامبران الهی است.

وی با بیان اینکه مربیگری و معلمی یک شغل مانند دیگر مشاغل نیست، بلکه رسالتی در راستای انبیاء الهی است، ادامه داد: به فضل الهی بیش از 70 درصد دانش آموختگان مرکز تربیت مربی قرآن مشهد مشغول به فعالیت آموزشی در مراکز مختلف هستند.

آقامحمدیان ابراز کرد: در این مراسم دانشنامه مربیگری قرآن 153 نفر از بانوان و آقایان دانش آموخته مرکز تربیت مدرس قرآن کریم مشهد و چند شهرستان استان در شش رشته وقف و ابتدا، روخوانی، روان خوانی، تجوید، حفظ و صوت و لحن به آنها اهدا می‌شود، این افراد بین چهار الی شش ترم را برای دریافت دانشنامه خود گذارنده‌اند که حداقل بین 42 تا 90 واحد را برای دریافت مدرک شامل می‌شود.

در ادامه سید مرتضی سادات‌فاطمی، رئیس مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن کریم مشهد با بیان اینکه تاکنون دوره‌های مختلفی از جشن فارغ‌التحصیلی برای دانش‌آموختگان این مرکز برگزار شده است، گفت: افراد بسیاری از این مرکز به تدریس تخصصی قرآن در مدارس، مؤسسات، جلسات و محافل مشغول شده‌اند.

وی با بیان اینکه چند سالی است که در مدارس آموزش و پرورش شاهد تغییرات خوبی در مورد بهره‌مندی از معلمان متخصص قرآن هستیم، ابراز کرد: باید حضور و نفع مربیان قرآن ما در سطح جامعه، مراکز آموزشی و مدارس چشمگیر باشد.

رئیس مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن کریم مشهد ادامه داد: در این راستا به خصوص به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در موضوع شبیخون فرهنگی توجه ویژه داشته باشید و جدی بگیرد تا بتوانیم خواسته‌های ایشان را در جامعه محقق کنیم.

وی با بیان اینکه باید جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان را به نحو احسن با قرآن مانوس کرده و انس دهیم، ابراز کرد: تا آنها بفهمند چه می خوانند، بعد ایمان قوی پیدا کرده و عامر به دستورات قرآن شوند؛ در این صورت است که جامعه ایمن و پیروز در برابر دشمن می شود.

سادات فاطمی تصریح کرد: از همین رو از جمله مهمترین ایده آل های مرکز تربیت مدرس این است که شما معلمان قرآن را به علم و عمل مجهز کند تا بتوانید نوجوان و جوانان را از منجلابی که دشمن طراحی کرده نجات دهید.

در ادامه محمد صادق علمی، رئیس هیئت مدیره جامعه قاریان مشهد با بیان اینکه امام سجاد(ع) در روایتی فرمودند: «اگر تنها من باشم و قرآن وحشتی نخواهم داشت»، ادامه داد: حدود سال 68 که جامعه قاریان قرآن مشهد شکل گرفت طبق آماری که تهیه کردیم درصد بالایی از معلمان قرآن مدارس روخوانی نمی دانستند و مشکل ما معلم توانمند بود.

وی با بیان اینکه امروز جامعه قاریان در مراکز فرهنگی و قرآنی کشور دارای اعتبار است و دانش آموختگان این مرکز اگر درست عمل کنند، بیکار نمی مانند، افزود: البته شما دانش آموختگان خود باید به فکر ایجاد کلاس درس جهت آموزش قرآن باشید.

علمی خطاب به بانوان حاضر با بیان اینکه از طرفی اگر فارغ التحصیلی هم در جایی مشغول به کار نشد چه اشکالی دارد که شما مادر، دختر و همسر قرآنی باشید، مگر مقام کمی است، گفت: چه بسیار خانه ها، فرزندان و خانواده هایی که در تب مشکلات می سوزند، چون همسر و مادر قرآنی ندارند پس ارزش جایگاه خود را بدانید.

در پایان این مراسم و با حضور حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی، مهدی لسانی، مسئول اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی، محمدصادق علمی و رئیس هیئت مدیره جامعه قاریان مشهد، دانشنامه مربیان قرآن مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن کریم اهدا شد.

captcha