سالخوردگی در اسلام نشانه تجربه و دانایی است
کد خبر: 3381878
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
حسینی:

سالخوردگی در اسلام نشانه تجربه و دانایی است

گروه اجتماعی:امام‌جمعه خرمدره گفت: در اسلام سالخوردگی نشانه تجربه و دانایی است، از این‌رو باید مورد دلجویی، محبت و احترام قرار گیرند و شخصیت‌شان گرامی داشته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی حسینی، امام‌جمعه خرمدره ظهر امروز 13 مهر در مراسم جشن سالمندان خرمدره، اظهار کرد: خدمات مراکز حمایتی واز جمله بهزیستی در رسیدگی به امور سالمندان ماندگار و قابل تقدیر است و این کار جامعه را به تعالی می‌رساند.
وی با تأکید بر اینکه در دین مبین اسلام جایگاه رفیعی برای سالخوردگان در نظر گرفته شده است و خداوند به طور مکرر در قرآن‌کریم توصیه به احترام، تکریم والدین و سالمندان کرده است، یادآور شد: فرزندان و اهل خانواده باید سالمند را تکریم کنند زیرا سالمندان از مهم‌ترین موهبت‌های الهی در خانواده هستند.
این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه سالمندان برکت خانه و خانواده هستند، تصریح کرد: در اسلام سالخوردگی نشانه تجربه و دانایی است، از این‌رو باید مورد دلجویی، محبت و احترام قرار گیرند و شخصیت‌شان گرامی داشته شود.
امام‌جمعه خرمدره در پایان تأکید کرد: همان‌طور که پدران و مادران دردوران کودکی، نوجوانی و جوانی با عشق از فرزندانشان نگهداری و آنها را بزرگ می‌کنند، وظیفه فرزندان نیز به هنگام پیری و سالمندی والدین محبت و احترام است که باید به جا آورده شود.

captcha