تکذیب سخنان منتسب به آیت‌الله علوی گرگانی
کد خبر: 3350179
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

تکذیب سخنان منتسب به آیت‌الله علوی گرگانی

گروه حوزه‌های علمیه: مسئول دفتر آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی تاکید کرد: انتساب برخی مطالب درباره متفاوت بودن جنس خون مومن و کافر به آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی کذب محض است و برخی با هدف اهانت به مرجعیت اقدام به چنین کاری کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضوی، مسئول دفتر آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) انتشار برخی مطالب منتسب به آیت‌الله علوی گرگانی در برخی فضاهای مجازی را به شدت تکذیب کرد.

وی ادامه داد: برخی افراد در فضاهای مجازی اجتماعی مانند تلگرام، وایبر و ... درصدد بوده اند تا از دیدگاه‌های فقهی آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی سوء استفاده کنند لذا اقدام به انتشار برخی مطالب درباره خون مومن و کافر و انتساب آن به ایشان کرده‌اند.

قاضوی اظهار کرد: در این فضاها آمده است که آیت‌الله در دیدار با مسئولان انتقال خون بر متفاوت بودن جنس خون مومن و کافر تاکید داشته است در صورتی که ایشان اخیرا و به دنبال سفر رئیس صلیب سرخ به ایران و دیدار با این مرجع تقلید که جمعی از مسئولان هلال احمر نیز وی را همراهی می کرده‌اند سخنی در این باره نگفته است.

وی تاکید کرد: اگر مطلبی هم از ایشان بیان شده باشد ناظر به تفاوت معنوی است و آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی چنین نظری مبنی بر متفاوت بودن جنس خون مومن و کافر نداشته و این کذب محض است البته ما معتقدیم که به لحاظ معنوی خون مومن و کافر متفاوت است اما به لحاظ مادی و ترکیبات آن طبیعتا چنین اختلافی وجود ندارد.

اطلاعیه

متن تکذیبیه دفتر ایشان به شرح زیر است: اخیرا در برخی از فضاهای مجازی و رسانه‌ها خبری از آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی در دیدار با برخی مسئولین و از جمله دیدار با رییس سازمان انتقال خون درج شده است که این خبر کاملا کذب و دروغ است کما اینکه کذب بودن آن مطلب از نوع انتشار خبر برای اهل دقت، هویدا و آشکار است.
در ضمن به تمام عزیزان و ملت شریف ایران توصیه می‌شود به این گونه خبرها وقعی نگذارند تا صحت آن از منبع موثق برای انها اثبات شود.

captcha