توسعه آذربایجان جز با توسعه‌ی فرهنگی امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 3339486
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
جبارزاده:

توسعه آذربایجان جز با توسعه‌ی فرهنگی امکان‌پذیر نیست

گروه اجتماعی:استاندارآذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تدوین سند تدبیر و توسعه استان، از روزمرگی و عقب افتادگی کارها می‌کاهد،گفت: امیدواریم با همراهی خبرنگاران در 21 شهرستان استان سند تدبیر و توسعه را اجرا بکنیم، معتقدیم توسعه استان جز با توسعه فرهنگی ممکن نیست .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان، با اشاره به اینکه توسعه جوامع باید به صورت متوازن صورت گیرد و زیربنای توسعه در هرجامعه‌ای توسعه‌ی مسائل فرهنگی آن است، اظهارکرد: ویژگی‌ها و شاخص‌های فرهنگی هر استان متفاوت با دیگر استان‌هاست و بر این اساس باید با رصد نقاط ضعف و قوت و هنجارهای اجتماعی و همچنین نیازسنجی فرهنگی آن استان، ‌برنامه‌ریزی مناسب انجام گیرد .

وی با تاکید بر حضور مستمر رسانه ها در کنار بدنه اجرایی استان، گفت: مطالبات مستمر خبرنگاران در بحث احیای دریاچه ارومیه به عملیات احیای آن سرعت می‌بخشد و فعالیت بدنه پیگیری در این امر را بهبود می بخشد .

جبارزاده با بیان اینکه در آغاز فعالیتم در استان یکی از بزرگترین مشکلات استان را اعتیاد دانستم، گفت: خوشبختانه با تلاش مسئولان مرکز ماده 16 با استاندارد های روز در استان شکل گرفت و امیدواریم با همراهی مردم، استان را به استانی خالی از معتاد متجاهر تبدیل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صبغه‌ی فرهنگی تبریزگفت: هرماه باید شاهد یک اتفاق فرهنگی قابل طرح در عرصه‌ی ملی در این استان بوده و هرسال برای دو برنامه فاخر فرهنگی برنامه ریزی بکنیم .

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاسیس بنیاد فرهنگ،‌هنر و ادب آذربایجان، گفت: سالیان سال در آرزوی این چنین نهادی بودیم تا بتواند در توسعة فرهنگ آذربایجان فعالیت کند. تأسیس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان همان آرزوی سالیان پیش است ، که محقق شده است.

جبارزاده گفت: از آذربایجان ذهنیّتی است که در طول تاریخ شکل یافته است؛ بر این اساس باید به تمام مکاتب هنری و فرهنگی این خطّه پرداخته شود. تا کنون برای فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان متولّی تخصّصی نداشتیم و با راه‌اندازی بنیاد، به این هدف دست یافتیم .

وی تاکید کرد: زیربنای فیزیکی بنیاد فرهنگ و هنر و فرهنگستان زبان و ادب آذربایجان آماده شده و با همکاری اصحاب فرهنگ و رسانه و ارائه‌ی برنامه‌های نرم‌افزاری فعال‌تر خواهد شد.

در این آیین از خانواده مرحوم حمید آرش آزاد، کریم شفایی و پیشکسوت عکاسی کاظم نوبری، علی نواداد مدیرکل سابق صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی و همچنین به نیابت از 280 خبرنگار استان از تعدادی از خبرنگاران استان تجلیل شد .

در پایان این آیین که با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد ، نمایشگاهی از آثار برگزیده نخستین جشنواره کارتون و کاریکاتور مطبوعات در محل مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز افتتاح شد .

captcha