تهذیب نفس؛ تجمل‌گرایی در جامعه را از بین می‌برد
کد خبر: 3339317
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

تهذیب نفس؛ تجمل‌گرایی در جامعه را از بین می‌برد

گروه اجتماعی امام‌جمعه بوکان گفت: قناعت پیشه کردن در زندگی علاوه بر داشتن بار معنوی در جامعه، سبب افزایش رزق و روزی حلال شده و همین امر باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه‌زاده، امام‌جمعه بوکان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، گفت: ساده‌زیستی به‌عنوان یکی از اصول مهم در سبک زندگی اسلامی مطرح شده و تمامی مسلمانان باید به این اصول تا حد تاوان خود پای‌بند باشند.

وی در ادامه افزود: تجمل‌گرایی و توجه بیشتر به مادیات در جامعه سبب شده تا بسیاری از مردم از باورهای اسلامی مربوط به ساده زیستی فاصله بگیرند.

ماموستا خلیفه‌زاده با اشاره به توجه بیشتر به نیازمندان و کمک خیرین به آنان اظهار کرد: مصلحت و تقدیر الهی بر آن شده که بعضی از افراد تنگ دست  و فقیر باشند، ولی طبق احادیث پیامبران(ع) کسانی که در این دنیا مستمند باشند تمامی پاداش خود را در وادی آخرت گرفته و بهشت برین نصیب آن‌ها خواهد شد.

وی تصریح کرد: دوری از ساده زیستی انسان را از یاد خداوند دور کرده و در همین راستا باید به این امر که همیشه مورد تاکید دین اسلام بوده توجه بیشتری شود.

ماموستا خلیفه‌زاده داشتن ایمان قوی در جلوگیری از ارتکاب به گناه موثر دانست و عنوان کرد: ایمان در همه حال به عنوان نقطه قوتی برای فرد مسلمان است و با داشتن چنین سلاحی انسان به هیچ عنوان دچار خطا و اشتباه نشده و همیشه مسیر سعادت را طی خواهد کرد.

امام‌جمعه بوکان تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در آگاه‌سازی مردم و جاری کردن فرهنگ قناعت در جامعه را برعهده داشته، چراکه فعالیت بخش‌های فرهنگی در جامعه می‌تواند گام‌های مؤثری در هدایت مردم در مسیر الهی بردارد.

captcha