تأیید بیمه فعالان قرآنی در شهرستان سرایان
کد خبر: 3323975
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

تأیید بیمه فعالان قرآنی در شهرستان سرایان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدارک ۲۰ نفر از فعالان قرآنی شهرستان سرایان جهت استفاده از مزایای بیمه تأمین اجتماعی به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده که مورد تأیید وزارت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمود رمضانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان گفت: مدارک 20 نفر از فعالان قرآنی شهرستان سرایان جهت استفاده از مزایای بیمه تأمین اجتماعی به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده که مورد تأیید وزارت قرار گرفته و افراد مذکور به‌زودی بیمه تأمین اجتماعی شده و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر  5 نفر از فعالین قرانی شهرستان سرایان بیمه تامین اجتماعی هستند که با بیمه شدگان جدید(امسال) این آمار به 25 نفر می‌رسد.

تأسیس چهار کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در بشرویه

سید روح الله فریدونی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بشرویه با اشاره به تأسیس چهار کانون فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان گفت: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با هدف جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و همچنین فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: در جهت حمایت از کانون‌های تازه تأسیس، به هر کانون، مبلغی معادل 11 میلیون ریال مساعدت مالی شده است.

فریدونی ادامه داد: محور کار این کانون‌ها، ائمه جماعات هستند و باید با همفکری و همکاری هیئت امناء و روحانی مسجد در راستای جذب جوانان به مسجد از طریق کانون‌های فرهنگی هنری تلاش شود و این کانون‌ها می‌توانند در تمام سال به‌ویژه در فصل تابستان در جهت بهینه سازی اوقات فراغت جوانان با برگزاری کلاس‌های متنوع و متعدد فرهنگی، هنری و قرآنی فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به تأسیس چهار کانون در شهرستان بشرویه اعم از کانون فرهنگی هنری جوانان حضرت علی اکبر(ع)، کانون فرهنگی هنری امام کاظم(ع)و کانون فرهنگی هنری بصیرت در شهر بشرویه، و کانون فرهنگی هنری منتظران در روستای باغدهک یادآور شد: با راه اندازی این چهار کانون تعداد کانون‌های مساجد شهرستان به 18 کانون می‌رسد و امیدواریم تا پایان سال جاری سه کانون دیگر راه‌اندازی شود.

captcha