توجه به رأفت رضوی؛ مهم‌ترین شاخص‌ رسیدن به مشهد 2017
کد خبر: 3322288
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
حجت الاسلام محمدی بیان کرد:

توجه به رأفت رضوی؛ مهم‌ترین شاخص‌ رسیدن به مشهد 2017

گروه اجتماعی: دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور توجه به رأفت رضوی به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های رسیدن به مشهد 2017 را ضروری دانست و ادامه داد: امام رضا(ع) در سیره تعاملی خود با اهل سنت الگوی بسیار خوبی برای همه مردم بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور شامگاه دهم تیرماه در نشست تخصصی «ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و ایده‌پردازی قرآن کریم در افق ۲۰۱۷» با بیان اینکه مکه به عنوان نخستین پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد و تاکنون 25 شهر دیگر با این عنوان انتخاب شدند که پس از انتخاب اصفهان در سال 2006، مشهد تعیین شده است.

وی اصفهان را شبه ناکام در معرفی خود به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2006 دانست و ابراز کرد: تفاوت مشهد با اصفهان در ظرفیت‌های فرهنگی به‌ ویژه وجود بارگاه مطهر رضوی است که با وجود این امر در صورت ناکامی، به شأنیت این شهر ظلم می‌شود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به اینکه باید شاخص‌هایی برای مشهد 2017 در نظر گرفته شود، اظهار کرد: پرچم قرآن در جوار قرآن ناطق در مشهد برافراشته شده است، از همین رو می‌توان گفت، آرمان شهر قرآنی درست در مشهد قرار دارد، بر این اساس باید به آرمان شهر رضوی برسیم که سال 2017 باید نطقه آغاز این مسئله باشد.

سال 2017؛ نقطه آغاز رسیدن به آرمان‌شهر رضوی

وی با بیان اینکه حضور تشیع در مشهد به دلیل وجود بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع) است، مشهد را قطب تشیع جهان اسلام دانست و گفت: معرفی مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و این امر سبب می‌شود از این فرصت ممتاز برای رسیدن به آرمان‌شهر رضوی استفاده کنیم که در این صورت سال 2017 باید نقطه آغاز این مسئله باشد.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه سیره امام رضا(ع) دارای جنبه‌های بین‌المللی است زیرا ایشان با صاحبان ادیان و فرقه‌های مختلف به مناظره پرداخته‌اند، ابراز کرد: در این زمینه توجه به گفتمان‌های بین‌المللی ادیان و مذاهب برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 ضروری به نظر می‌رسد.

وی برنامه‌ریزی و توسعه شهری را یکی از پیشنهادات شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در معرفی بهتر مشهد برای پایتخت فرهنگی جهان اسلام عنوان کرد و افزود: توجه به فضای عمومی، آسیب‌شناسی شهرها و حقوق رضوی از دیگر پیشنهادات برای بهره‌مندی از ظرفیت مشهد در سال 2017 است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور توجه به رأفت رضوی به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های رسیدن به مشهد 2017 را ضروری دانست و ادامه داد: امام رضا(ع) در سیره تعاملی خود با اهل سنت الگوی بسیار خوبی برای همه مردم بوده‌اند لذا از این ویژگی به خوبی می‌توان بهره برد.

captcha