قرآن پایانی را برای بخشش در نظر نمی‌گیرد/ هرکسی توفیق الهی ندارد که به خلق خدا خدمت کند
کد خبر: 3322256
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۴
در نخستین همایش بزرگ پیوند اعضاء عنوان شد:

قرآن پایانی را برای بخشش در نظر نمی‌گیرد/ هرکسی توفیق الهی ندارد که به خلق خدا خدمت کند

گروه سلامت: در نخستین همایش بزرگ پیوند که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، سخنرانان بخشش را چشمه جوشان خداوندی و بخشندگان را مورد لطف همیشگی خداوند دانستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نخستین همایش بزرگ پیوند در راستای تقدیر از فعالین این حوزه شب گذشته 10 تیرماه از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این دانشگاه برگزار شد.
در  ابتدای این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین نیکزاد عیسی‌زاده رئیس نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن بیان ارزش معنوی پیوند اعضا اظهار کرد: از لحظه‌ای که انسان به کار بخشش می‌پردازد پرودگار متعال او را سرحلقه نزدیکان خود قرار می‌دهد، بر اساس روایات ائمه معصومین بندگان خداوند وقتی یک عمل صالح را شروع می‌کنند و وارد این حوزه شدند بلافاصله در دایره عنایات خداوند می‌گیرند.
وی تأکید کرد: بخشش، انفاق و صدقات اعمال جاریست و دائما با انسان همراه بوده و بدین معنی است که انسان می‌تواند هر لحظه دست به کار خیر بزند و یا انفاق کند.
عیسی زاده ادامه داد: پیوند و بخشنده‌گی در اصول اخلاقی مورد تأکید قرارگرفته است؛ این همان بعدی است که شخص از جان خود  برای خدمت به خدا و خلق او می‌گذرد و فرداست که از آن توشه‌ای که ذخیره کرده است استفاده کند.
شخص بخشنده همیشه مورد رحمت خداوند است
وی تصریح کرد: بخشندگی یک رابطه دو طرفه است و همیشه شخص بخشنده از چشمه الهی می نوشد و از رحمت الهی برخوردار می‌شود.
این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: عمل خیر و بخشش به تعبیر قرآن این گونه نیست که پایانی داشته باشد هم خود عمل همیشه در حال جوشش و برکت است و هم اینکه شخص همیشه از آن برخوردار است.
بیش از ده‌هزار عمل پیوند در دانشگاه علوم پزشکی تهران
در ادامه این همایش که با اجرای برنامه تواشیح همراه بود صدف علی‌پور معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به ارائه آمار عمل‌های پیوند اعضا و سلول‌های بنیادی در بیمارستان‌های سینا، شریعتی و امام خمینی و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران تا کنون توانسته است بیش از 10 هزار عمل پیوند را با موفقیت انجام دهد که بر 5143 مورد عمل پیوند مغز استخوان،2098 کلیه و 185 پیوند قلب در بیمارستان شریعتی،635 عمل پیوند کلیه، 357 کبد،215 قلب،21 ریه و 330 پیوند مغز استخوان در بیمارستان امام خمینی(ره) و 1868 مورد پیوند کلیه در بیمارستان سینا مشتمل می‌باشد.
پس از ارائه گزارش معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران از پزشکان، پرستاران و فعالان حوزه پیوند اعضا تقدیر شد.
هر کسی توفیق خدمت به خلق خدا را ندارد/ در صورت ادامه داشتن دریافت ناعادلانه پرسنل بیمارستانی ادامه‌کار متوقف می‌شود
اردشیر قوام زاده رئیس پژوهشکده خون و سرطان شناسی بیمارستان شریعتی پس از دریافت جایزه خود از دست ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران طی سخنانی به فضیلت بخشش و اهدای عضو پرداخت و اظهار کرد: این توفیقی که خداوند به ما اعطا کرده است شامل هرکسی نمی‌شودکه بتواند اینگونه به خلق خدا، مردم ایران و حتی جهان خدمت کند، دانشگاه علوم پزشکی تهران باید خوشحال باشد که با بودجه و تعداد نفرات محدودی که در آغاز راه  با آن مواجه بود به اینجا رسیده است.
وی بیان کرد: امروزه در این دانشگاه بیش از 5 هزار عمل پیوند مغز استخوان انجام شده است که در هیچ دانشگاه و هیچ کشوری این آمار وجود ندارد این همه علی رغم وجود تحریم‌های بین‌المللی به دست آمده و موجب شد که جامع جهانی در سال 2010 جایزه‌ای در این خصوص به ما اعطا کند.
قوام زاده با بیان سهیم بودن تمام تیم‌های آموزشی، پژوهشی و پرستاری در این افتخار اظهار کرد: سیستم پرداخت پرسنل باید عادلانه بوده و فکری به حال دریافتی پرستاران شود اگر این گونه نباشد ما نیز نمی‌توانیم به کار خود ادامه دهیم.
کار کردن در حوزه پیوند سخت است اگر کسی علاقه نداشته باشد نمی‌تواند ادامه دهد
علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در پایان همایش با بیان این که یک عمل پیوند مستلزم تلاش تمامی گروه پزشکی با همه تخصص‌ها، پرستاران، گروه‌های آموزشی و علمی و حتی راننده‌های آمبولانس است گفت: این یک عمل ساده و آسانی نیست، مطمئنا اگر کسی به این حوزه علاقه نداشته باشد نمی تواند ادامه دهد.
وی افزود: دانشگاه با تمامی محدودیت‌هایی که داشته، توانسته است این اقدام بسیار بزرگ را انجام دهد و این امکانات را جمع کند اما مهمتر از آن ادامه دادن راهی است که در پیش‌گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: پیوند، نخست یک کار آموزشی سپس پژوهشی و نهایتا درمانی است، اگر نتوانیم آموزش دهیم مطمئنا نمی توان افرادی تربیت کرد که به انجام این عمل‌های خطیر دست یازند و اگر هم نتوانیم پژوهش کنیم از علم جدید بی بهره خواهیم شد لذا باید به صورت همزمان این کارها را پیشبرد.
گفتنی است در حاشیه این همایش هر یک از بیمارستان‌ها از غرفه‌ای را برپا و از حاضران در همایش برای بخشش اعضا ثبت نام به عمل می‌آوردند.      ‌

captcha