خیّر اسفراینی منزل مسکونی خود را وقف قرآن کرد
کد خبر: 3309556
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

خیّر اسفراینی منزل مسکونی خود را وقف قرآن کرد

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ شمالی گفت: یک خیّر اهل روستای بام اسفراین، منزل مسکونی خود در شهر تهران را با نیت اجرای برنامه‌های قرآنی و برگزاری مراسم ائمه اطهار(ع) در مسجد جامع بام، وقف کرد.

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: قربانعلی شیرزاد، خیّر اهل روستای بام شهرستان اسفراین منزل مسکونی خود واقع در شهر تهران را به‌منظور استفاده و برگزاری مراسم اعیاد و وفیات ۱۴ معصوم(ع) و قرآن در مسجد جامع بام وقف کرد.
وی با اشاره به اینکه ارزش منزل مسکونی مزبور بیش از چهار میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: این وقف در شهرستان اسفراین به ثبت رسیده و با وجود قرار داشتن منزل موقوفه در شهر تهران، اجرای نیت خیّر این واقف در شهرستان اسفراین و در مسجد جامع بام صورت می‌گیرد.
سهرابی ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان‌های مختلف این استان، موقوفات دارای قابلیت سرمایه‌گذاری شناسایی و برای سرمایه‌گذاری آماده شده‌اند.

وی با بیان اینکه خراسان‌ شمالی دارای بیش از چهار هزار و ۶۶۰ موقوفه شامل موقوفات مسکونی، تجاری و زمین‌های مزروعی با بیش از ۹ هزار و ۱۹۰ رقبه است، اضافه کرد: اکنون بیش از ۳۰ درصد از موقوفات این استان نیاز به سرمایه‌گذار دارد.

سهرابی با اشاره به اینکه موقوفات مسکونی و تجاری نیاز عمده و ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری دارند، اظهار کرد: اکنون در هر یک از شهرستان‌های خراسان شمالی پانزده ملک مسکونی و تجاری و بیش از ۱۵ هکتار زمین کشاورزی موقوفه به‌منظور سرمایه‌گذاری احصا شده و آماده جذب سرمایه گذار است.

وی تصریح کرد:از ابتدای امسال تاکنون در مجموع بیش از 55 وقف جدید در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان انجام و به ثبت رسیده است.

captcha