برگزیدگان جشنواره استانی فیلم عمار در خراسان جنوبی تجلیل شدند
کد خبر: 3305721
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
طی مراسمی؛

برگزیدگان جشنواره استانی فیلم عمار در خراسان جنوبی تجلیل شدند

گروه هنر: ۱۵ نفر از برگزیدگان نخستین جشنواره استانی فیلم عمار در خراسان جنوبی تجلیل شدند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، مهدی حبیبی، مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی شب گذشته، 29 اردیبهشت‌ماه در نخستین جشنواره فیلم عمار گفت: آشتی مردم با سینما و انجام تولید و توزیع و اکران در مبحث سینمای انقلاب و گسترش مفاهیم انقلابی آن هم با زبان سینما و فیلم از اهداف برگزاری این جشنواره است.



وی با اشاره به اینکه در سطح کشور سال قبل پنجمین دوره آن برگزار شد و ما توانستیم با همکاری حوزه هنری خراسان جنوبی نخستین دوره آن را در سطح استان برگزار کنیم، بیان کرد: جشنواره مردمی فیلم‌های عمار در استان، بهمن‌ماه سال گذشته آغاز به کار کرد و فیلم‌های این جشنواره در بیش از 100 نقطه از استان اکران شد.



مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی عنوان کرد: در نخستین جشنواره استانی فیلم عمار در استان 80 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 15 اثر منتخب شدند و نیز پنج اثر به مرحله کشوری این جشنواره راه یافت.



حبیبی عنوان کرد: بیداری اسلامی، انرژی هسته‌ای و دفاع مقدس از جمله موضوعات فیلم‌های این جشنواره است.



وی اشاره به موضوع بررسی مسائل منطقه و تحولات بیداری اسلامی و در حمایت از مردم کشور یمن یادآور شد: امروز فتنه‌ای که در یمن رخ داده به مراتب سخت‌تر از فتنه‌هایی است که در عراق و افغانستان اتفاق افتاده زیرا در آنجا کشورهای غربی مستقیم لشکرکشی می‌کردند اما در اینجا طراحی کردند دو کشور مسلمان با یکدیگر بجنگند که این مسئله عمق فتنه است.



مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: برپایی جشنواره فلیم عمار در حقیقت فرار از کلیشه‌های تکراری است و امیدواریم این جشنواره به روایت مستندی همانند فیلم‌های دفاع مقدس تبدیل شود.

captcha