وقتی جاهلیت مدرن رنگ و لعاب به خود می‌گیرد
کد خبر: 3304199
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲

وقتی جاهلیت مدرن رنگ و لعاب به خود می‌گیرد

گروه اندیشه: کارشناس امور مشاوره حوزه علمیه خراسان جنوبی اظهار کرد: متأسفانه جاهلیت مدرن امروزه رنگ و لعابی از زیبایی به خود گرفته که اگر بصیرت کافی نداشته باشیم متوجه این جهل نخواهیم شد.


حجت‌الاسلام علیرضا نخعی‌پور، کارشناس امور مشاوره حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: وقتی برخی از مشخصه‌های جاهلیت نخستین را مشاهده می‌کنیم در می‌یابیم که برخی از آنها در جهان امروز نیز وجود دارد که البته رنگ و لعابی از زیبایی به خود گرفته است.



وی اظهار کرد: این رنگ و لعاب زیبا موجب شده است که اگر کسی بصیرت کافی نداشته باشد و با نگاه تیزبین مسائل را رصد نکند متوجه این جهل مدرن نخواهد شد در حالی که ممکن است در جاهلیت فعلی اتفاقات به مراتب ناگوارتری رخ دهد.



کارشناس امور مشاوره حوزه علیمه خراسان جنوبی عنوان کرد: به‌عنوان مثال در جاهلیت نخستین اگر جنگی رخ می‌داد در طول چند سال تعدادی از انسانها کشته می‌شدند ولی در حال حاضر در جنگ‌هایی که رخ می‌دهد در عرض کمتر از یک ساعت با یک بمب انسان‌های بی‌شماری جان خود را از دست می‌دهد.



نخعی‌پور افزود: از طرف دیگر در جاهلیت نخستین جنگ در میدان رزم رخ می‌داد و کشته شدگان از میان جنگجویان بودند در حالی که امروزه در جنگ‌ها کودکی که در مدرسه در حال تحصیل است نیز مورد هجوم قرار می‌گیرد.



وی گفت: یک مصداق دیگر از شاخصه‌های جاهلیت نخستین نگاهی حقیرانه‌ای بود که به زن و دختر داشتند و حال باید پرسید آیا این نگاه در جهان امروز تفاوت کرده است؟ وقتی می‌بینیم که در دنیای امروز نگاهشان به زن یک دید ابزاری است که حتی برای فروش مجله و کالای خود از عکس یک زن برهنه استفاده می‌کنند به این نتیجه می‌رسیم که همان نگاه جاهلیت مدرن با رنگ و لعابی از شعارهای زیبا وجود دارد.



کارشناس امور مشاوره حوزه علیمه خراسان جنوبی در این باره که علت پدیدار شدن جاهلیت مدرن چیست، بیان کرد: یکی علتی که موجب شده ما شاهد جاهلیت مدرن باشیم این است که مدیریت دنیا در دست انسان‌های معصوم نیست بلکه در دست کسانی است که صاحبان زر و زورند.



نخعی‌پور بیان کرد: اگر در عالم بخواهد عدالت در عرصه اقتصادی حاکم شود قاره‌ای به نام اروپا نمی‌تواند به خاطر رشد و پیشرفت خود موجبات عقب ماندگی قاره‌ای به نام آفریقا را پدید آورد و طبیعی است که صاحبان زر و زور تسلیم این عدالت نمی‌شود.



وی یادآور شد: کم کاری کسانی که به ظلم صاحبان زر و زور آگاهند، عدم اتحاد و همکاری بین آنها، روحیه تنبلی، کسالت و راحت طلبی از یگر عوامل بروز جاهلیت مدرن در دنیای امروز است.

captcha