رونمایی از «فقهای شاعر» در جشنواره «یار و یادگار»
کد خبر: 2885821
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
هنرجو اظهار کرد:

رونمایی از «فقهای شاعر» در جشنواره «یار و یادگار»

گروه ادب: دبیر اجرایی هشتمین جشنواره «یار و یادگار» از رونمایی کتاب «فقهای شاعر» در اختتامیه این جشنواره خبر داد و گفت: این اثر سیری در زندگی فقیهانی است که به شعرسرایی می‌‌پرداختند و امام راحل(ره) در صدر آنها قرار دارد.

حمید هنرجو، دبیر اجرایی هشتمین جشنواره «یار و یادگار» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره مراسم پایانی این جشنواره گفت: هشتمین دوره جشنواره «یار و یادگار» روز چهارشنبه، 6 اسفندماه پس از نماز مغرب و عشاء در حسینیه جماران و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، یادگار امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعداد آثار ارسالی به جشنواره افزود: در این دوره 2560 اثر به دبیرخانه ارسال شده که از نظر کمی و کیفی آمار قابل قبولی است؛ چرا که این موضوع نشانگر ارادت ادبی به حضرت امام خمینی(ره) و خاندان مکرم ایشان است. همچنین نگاه به ارزش‌هایی که توسط امام در انقلاب اسلامی احیا شده و اکنون موج آن دنیا را تحت تأثیر قرار داده از مبانی برپایی این جشنواره است.

هنرجو ادامه داد: با توجه به اینکه در این دوره محدودیت سنی وجود نداشت، گروه‌های سنی گوناگونی شرکت کردند و آثاری از مراکز و شهرستان‌های سراسر کشور ارسال شده است که بیشترین تعداد آثار از اصفهان و پس از آن مربوط به همدان است.

وی تصریح کرد: آثار فراوان این دوره از جشنواره نشان می‌دهد که نسل‌های جدیدی به ادبیات و فرهنگ ما اضافه می‌شوند و متولیان فرهنگی باید این پیام را دریافت کنند که بسترسازی کرده و مسیر را برای شکوفایی نسل‌های جدید و موضوع فرهنگ که موضوع مهمی است و همواره مورد تأکید امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بوده است، فراهم کنند.

هنرجو یادآور شد: این رویداد، اتفاق خوبی است که طی آن، نسل جدید در حوزه فرهنگ انقلاب و ارزش‌های متعهد که امام راحل آنها را احیا کرد، گام برداشته‌اند. همچنین در این جشنواره چهار مهمان خارجی داریم که از کشورهای تاجیکستان، پاکستان و هندوستان در برنامه شرکت می‌کنند. 

وی با اشاره به رونمایی از چهار اثر ادبی، عنوان کرد: کتاب «فقهای شاعر» که سیری در زندگی فقیهانی است که به شعرسرایی می‌‌پرداختند و امام راحل(ره) در صدر آنها قرار دارد نیز در این مراسم رونمایی می‌شود. 

captcha