قناعت و افزایش تولید داخل، راهکارهای حذف فرهنگ مصرف‌گرایی است
کد خبر: 2875773
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
حجت‌الاسلام بیات:

قناعت و افزایش تولید داخل، راهکارهای حذف فرهنگ مصرف‌گرایی است

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان با تأکید بر این‌که مصرف‌گرایی، یکی از مشکلات امروز جامعه ماست، گفت: برای این‌که این فرهنگ نادرست از جامعه حذف شود، باید قناعت پیشه کرده و در راستای افزایش تولید حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیات، مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان روز گذشته، 1 اسفند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان، با اشاره به این‌که سعادت دنیا و آخرت انسان در گرو رعایت تقوای الهی است، گفت: کسب ارزش‌های والای انسانی، در گام نخست نیازمند به تن کردن لباس تقواست.
وی افزود: خداوند متعال در پاداش کیب تقوای الهی، سعادت دنیوی و اخروی را نصیب انسان کرده و از این مسیر می‌توان به ارزش‌های والای انسانی نیز دست یافت.
مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان در ادامه با اشاره به فرارسیدن اول اسفندماه، سالروز صدور حکم تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی، ابراز کرد: در این روز تاریخی که مردم و مرجعیت با هم پیوندی عمیق برقرار کرده بودند، بزرگانی همچون شیخ فضل‌الله محلاتی نیز به شهادت رسیدند.
حجت‌الاسلام بیات تصریح کرد: سوم اسفندماه در تاریخ ملت ایران، یادآور روزی است که رضاخان، دست به کوتای انگلیسی زد و در پس این کوتا، از دیدگاه امام خمینی(ره)، پائین کشیدن دولت بود ولی مردم در برابر توطئه‌ها ایستادگی کردند و پیروز شدند.
وی با اشاره به فرارسیدن پنجم جمادی‌الاول، سال‌روز ولادت باسعادت حضرت زینب(س)، اظهار کرد: حضرت زینب(س) از شخصیت والایی برخوردار بود و امروز نیازمند الگوسازی از این شخصیت بزرگوار در بین اقشار مختلف جامعه هستیم.
این کارشناس مسائل مذهبی در پایان با تأکید بر این‌که مصرف‌گرایی، یکی از مشکلات امروز جامعه ما است، خاطرنشان کرد: برای این‌که این فرهنگ نادرست از جامعه حذف شود، باید قناعت پیشه کرده و در راستای افزایش تولید حرکت کنیم.

captcha