بازدید رهبر معظم انقلاب از یک نمایشگاه/ قدردانی نمایندگان مجلس از جهاد دانشگاهی
کد خبر: 2809438
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
پربازدیدترین اخبار سرویس سیاست و اقتصاد/

بازدید رهبر معظم انقلاب از یک نمایشگاه/ قدردانی نمایندگان مجلس از جهاد دانشگاهی

گروه سیاسی: بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه، جزئیاتی از برگزاری کنگره ملی اقتصاد مقاومتی، قدردانی نمایندگان مجلس از جهاد دانشگاهی و حذف ماده مربوط به تحصیل رایگان قاریان و حافظان از جمله پربازدیدترین اخبار سیاسی ـ اقتصای ایکنا در هفته جاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، پربازدیدترین اخبار صفحه سیاست و اقتصاد ایکنا در هفته جاری به شرح ذیل است:

بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو در حسینیه امام خمینی(ره) به مدت یک‌ساعت‎ و نیم بازدید کردند و از نزدیک در جریان تلاش‌ها و پیشرفت‌های علمی دانشمندان و محققان جوان کشور در بخشهای «نانو و بیوتکنولوژی» قرار گرفتند.

جزئیاتی از برگزاری کنگره ملی اقتصاد مقاومتی

ابراهیم حسن‌بیگی، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در نشستی خبری به تشریح جزئیات برگزاری کنگره ملی اقتصادی که طی روزهای 28 و 29 بهمن‌ماه در سالن‌همایش‌های صداو سیما برگزار می‌شود، پرداخت.

مخالفت با هرگونه برداشت از بودجه شورای توسعه در کمیسیون تلفیق

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به برنامه‌های اخیر فراکسیون گفت: با توجه به بررسی لایحه بودجه 94 در کمیسیون تلفیق پیگیر پیشنهادهایی که در زمینه فعالیت‌های قرآنی کشور مطرح شده هستیم تا به نتیجه برسد.

وی افزود: متأسفانه افرادی بدون هماهنگی با فراکسیون قرآن و عترت پیشنهادهایی را برای برداشت از اعتبارات 200 میلیارد تومانی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و هزینه‌کرد آن در جاهای دیگر مطرح کرده‌اند که به نظر می‌رسد این موضوع تضعیف مصوباتی است که در این زمینه تصویب شده است.

کارت‌های اعتباری ایران هیچ شبهه شرعی ندارند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان، رئیس شورای فقهی بانک مرکزی درباره گمانه‌زنی‌ها مبنی بر شبهه شرعی کارت‌های اعتباری ایران اظهار کرد: این کارت‌ها هیچ‌گونه شبهه شرعی ندارند و بنده، قبلا هم شبهات و هم راهکار فقهی آن را مطرح کردم تا اینکه این موضوع در شورای فقهی بانک مرکزی مطرح شده، به تصویب رسیده و تبدیل به قانون شده است و اکنون همه مشکلات در این زمینه برطرف شده است.

جملات برگزیده رهبر معظم انقلاب درباره «۲۲ بهمن و دهه فجر»

به مناسبت آغاز ایام‌الله دهه فجر گزیده‌ای از جملات رهبر معظم انقلاب درباره دهه فجر و 22 بهمن منتشر شد.

اقتصاد سرمایه‌داری؛ مانع توسعه تعاون

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اقتصاد تعاونی را زیرمجموعه نظام اقتصادی اسلام دانست و اظهار کرد: نگاه مسئولان به تعاون نگاه صحیحی نیست و بخش عمده آن به عدم شناخت پایگاه فکری تعاون در اندیشه‌های اقتصاد اسلامی مربوط است.

قدردانی نمایندگان مجلس از جهاد دانشگاهی

۲۰۵ نماینده مجلس شورای اسلامی امروز در بیانیه‌ای از جهاد دانشگاهی به دلیل برگزاری موفق و باشکوه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان تشکر و قدردانی کردند.

مبارزه با مفاسد اقتصادی تعامل قوای سه‌گانه را می‌طلبد

به گفته عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی قوه قضائیه به تنهایی توانایی مبارزه با مفاسد اقتصادی را ندارد و تحقق این امر نیازمند همکاری قوا و دستگاه‌های مختلف است.

حذف ماده مربوط به تحصیل رایگان قاریان و حافظان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به مواد ارجاعی طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اعاده شده از شورای نگهبان، ماده مربوط به تحصیل رایگان قاریان و حافظان قرآن کریم را حذف کردند.

اجرای مناسب قوانین؛ مهم‌ترین مانع فساد اقتصادی

محمدجواد کولیوند، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، اجرای مناسب قوانین را مهمترین مانع فساد اقتصادی دانست و اظهار کرد: کشورهایی که به درستی با مفاسد اقتصادی مبارزه کرده‌اند بدون تأسیس دستگاه‌های عریض و طویل در این زمینه موفق بوده‌اند.

captcha