ترویج علوم اسلامی در سطح بین‌المللی رسالت دانشکده‌های الهیات و معارف است
کد خبر: 2788140
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
علیزاده:

ترویج علوم اسلامی در سطح بین‌المللی رسالت دانشکده‌های الهیات و معارف است

گروه اجتماعی: رئیس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز با بیان اینکه ترویج علوم اسلامی در کنار مؤلفه‌های تقویت معنویات در دانشجویان، رسالت این دانشکده محسوب می‌شود، افزود: دانشکده‌های الهیات و معارف اسلامی عهده‌دار صدور آکادمیک انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام سعید علیزاده، رئیس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی اظهار کرد: بسیاری از تنش‌هایی نظیر ناهنجاری‌های عاطفی، طلاق، اعتیاد و... که در سطح جامعه روی می‌دهد، نیازمند پرورش روحی، معنوی و روانی افراد و خانواده‎ها است.

وی از نقش پژوهش در تربیت انسان گفت و تشریح کرد: هدف دانشکده صرفا صدور مدرک نیست، بلکه تربیت انسان از طریق آموزش و پژوهش است که بتواند بر مبنای تعالیم نجات‌بخش دین مبین اسلام برای زندگی و سعادت دنیوی و اخروی خویش برنامه‌ریزی کند.

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان اینکه دانشکده الهیات عهده‌دار صدور آکادمیک انقلاب در معنی و محتوی انقلاب است، تأکید کرد: ترویج علوم اسلامی در کنار مؤلفه‌های تقویت معنویات در دانشجویان، رسالت این دانشکده محسوب می‌شود که باید بتواند علاوه بر جوانان این کشور، بلکه جوانان آزاده دیگر ممالک را به آموزه‌های اسلامی و فرهنگ و تمدن غنی ایرانی سوق دهد؛ چراکه به‌طور حتم، شعاع و گستره فعالیت دانشکده الهیات به طور مستقیم با هویت و ماهیت انسان سر و کار دارد.

این استاد دانشگاه تبریز یادآور شد: دین اسلام از دیرباز با شفاف‌سازی و حقانیت پیام سعادت و هدایت انسان‌ها را به سوی عاقبت‌بخیری و فلاح ندا داده و می‌دهد؛ لذا تعالیم اساتید این دانشکده نیز باید درحول محور اهمیت تعریف انسان و ابعاد وجودی انسان و اقتضائات ذاتی او درسطح جامعه باشد.

captcha