قومیت؛ تقویت‌کننده هویت ملی و دینی در خوزستان
کد خبر: 2722700
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
مدیر ارشاد خوزستان تصریح کرد:

قومیت؛ تقویت‌کننده هویت ملی و دینی در خوزستان

گروه اجتماعی: موضوع قومیت‌ها در استان خوزستان یک ظرفیت است و باید به سمتی هدایت شود که هویت ملی و هویت دینی‌مان را تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری بین​المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان روز گذشته، 27 دی در جمع مدیران مؤسسات فرهنگی ـ هنری خوزستان گفت: باید فعالیت‌های پایدار و آموزشی را از طریق فرهنگ نهادینه کنیم چراکه اگر فعالیت‌ها در مسیر توسعه فرهنگی و رفع کاستی‌ها باشد بسیار موثر خواهند بود.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست و با استفاده از هنر و فعالیت‌های فرهنگی نسبت به کاهش آسیب‌ها در حوزه مسائل آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و حتی رفتاری از قبیل اعتیاد و طلاق اقدام کنیم.

وی افزود: خوشبختانه فعالیت‌های مناسبی در حوزه فرهنگ صورت گرفته که نتایج مطلوبی داشته‌ است. بنابراین ما باید فعالیت‌های پایدار آموزشی را در بخش‌های مختلف شهری، دینی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی از طریق فرهنگ نهادینه کنیم.

قنواتی به ظرفیت‌های فرهنگی موجود در خوزستان اشاره کرد و گفت: موضوع قومیت‌ها در استان خوزستان یک ظرفیت است و باید آن به سمتی هدایت شود که هویت ملی و هویت دینی‌مان را تقویت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در استان خوزستان همه دارای مذهب تشیع هستند و بحث دفاع مقدس حسی مشترک بین مردم استان است، تأکید کرد: باید این دو عامل را تقویت کنیم زیرا نمی‌توانیم در حوزه مسائل امروزی نقش مردم را نادیده بگیریم.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزان مدیریت فرهنگی بر این اعتقادند که اجرای هر برنامه سه ضلع دارد؛ مردم، نهادها و موسسات صاحب نظر و مدیران فرهنگ. بنابراین هیچ فعالیت فرهنگی نمی‌تواند بدون یکی از این سه ضلع اتفاق بیفتد و اگر هم بیفتد بدون شک تاثیرگذار نخواهد بود.

قنواتی گفت: اطمینان دارم که نگاه تازه‌ای به شیوه‌های اجرایی برنامه‌ها شده و برنامه‌ها را جذاب‌تر، فراگیرتر و مردمی‌تر برگزار خواهند کرد.

captcha