اختصاص ۱۷۴ میلیون تومان اعتبار برای بازسازی بقاع متبرکه زیرکوه
کد خبر: 2705069
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱

اختصاص ۱۷۴ میلیون تومان اعتبار برای بازسازی بقاع متبرکه زیرکوه

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه از اختصاص ۱۷۴ میلیون تومان اعتبار به بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد و گفت: تنها اعتبار سازمانی برای ساماندهی مناسب بقاع کافی نیست.


حجت‌الاسلام حسین رحیمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زیرکوه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، در تشریح اعتبارات اختصاص یافته گفت: از مجموع اعتبارات اختصاص یافته 55 میلیون تومان اعتبارات دولتی،20 میلیون تومان از محل نذورات مردم و 60 میلیون تومان دیگر نیز از وام اختصاص یافته به بقاع متبرکه و مابقی نیز کمک‌های مردمی است.



وی اظهار کرد: بقاع متبرکه در تقویت نگرش توحیدی مردم و تداوم حس نزدیکی آنها به خداوند و ائمه اطهار(ع) نقش تاثیرگذاری دارد.



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه با تأکید اینکه برای‌ ساخت و ساز، تجهیز و تکمیل امامزاده‌های استان نیاز به مشارکت عمومی است، اظهار کرد: تنها اعتبار سازمانی برای ساماندهی مناسب بقاع کافی نیست و باید برای تسریع در این امر از اعتبارهای استانی نیز استفاده شود.



رحیمی با اشاره به اینکه شهرستان زیرکوه دارای 225 موقوفه است، بیان کرد: مردم به امامزادگان ارادت خاصی دارند و برای احیا و بازسازی حرم‌های مطهر از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند.



وی از بازسازی سه بقعه متبرکه سعدالله‌بن‌موسی شاهرخت، امامزاده داوود کلاته‌مزار و مسجد نور پیشبر در این شهرستان خبر داد و گفت: بقاع متبرکه بازگو کننده هویت تاریخی و بازتاب دهنده اعتقادات و بافت زندگی مردم هر منطقه است.



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه تأکید کرد: توجه به فرهنگ وقف و توسعه موقوفات می‏تواند به رشد برنامه‏‌های فرهنگی، دینی، مذهبی و قرآنی در بقاع متبرکه کمک کند.



رحیمی با اشاره به اینکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در بازسازی بقاع متبرکه فعالیت‌های متعددی را بر اساس وظایف سازمانی خود انجام می‌دهد، افزود: التزام عملی بزرگان و مسئولان در ارتباط با این مراکز دینی زمینه گرایش و روی‌آوری مردم به بقاع متبرکه و تبدیل آنها به مراکز اصلی فرهنگی را فراهم می‌سازد.



وی مطرح کرد: جوانان روحیات و خواسته‌هایی دارند که بقاع متبرکه و مساجد می‌تواند با برنامه‌های گوناگون جوانان را به سوی فطرت پاک‌شان بکشد و آن‌ها را از حربه‌های دشمنان در امان نگه دارد.

captcha