ضرورت ارائه نقشه راه توسعه فعالیت‌های قرآنی و انعکاس آن در بودجه
کد خبر: 2652280
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
فرهنگی تأکید کرد:

ضرورت ارائه نقشه راه توسعه فعالیت‌های قرآنی و انعکاس آن در بودجه

گروه سیاسی: عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ارائه نقشه راه توسعه فعالیت‌های قرآنی گفت: انتظار می‌رود نقشه راه روشن توسعه فعالیت‌های قرآنی در قالب ردیف‌های بودجه خود را نشان دهد و حمایت‌های مشخصی را به دنبال داشته باشد.

محمدحسین فرهنگی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با بیان مطلب فوق و با اشاره به ضرورت توجه به برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در کشور گفت: هدف‌گذاری رهبر معظم انقلاب در ارتباط با توسعه حفظ قرآن در کشور و تلاش برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم لازمه‌اش برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده، منظم و منسجم با کمک مجموعه‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های مردمی است.
وی با بیان اینکه تحقق چنین رویکردی به صرف فعالیت دستگاه‌های اجرایی حاصل نمی‌شود، اظهار کرد: امروز مجموعه‌های قرآنی زیادی در کشور به طور وسیع و گسترده فعالیت می‌کنند که برخی از آنها جنبه سراسری دارند و اکثرشان به صورت محلی تشکیل شده و فعالیت‌های خوبی را دنبال می‌کنند.
منتخب مردم تبریز در مجلس افزود: در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن اینکه ردیف‌های اعتباری برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود، گاه مجوزهایی به دستگاه‌ها داده می‌شود تا بخشی از اعتبارات خود را در اختیار مجموعه‌های قرآنی و فعالیت‌های قرآنی قرار دهند.
فرهنگی با اشاره به اقدامات حمایتی دیگر دولت و مجلس از فعالان و فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: از جمله این حمایت‌ها می‌توان کمک به تحصیل حافظان و قاریان قرآن اشاره کرد که به عنوان بخشودگی هزینه‌های تحصیلی و هم به صورت مجوزهایی برای امکان تحصیل در برخی رشته‌ها مطرح شده است.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد نهادهایی همچون وزارت ارشاد، سازمان اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی که متولی امور قرآنی هستند، باید چارچوب تعریف‌شده، منظم و معینی را ارائه کنند تا ضمن تأکید بر عدم دخالت و اداره متمرکز امور، نقشه راه مشخصی برای تشکل‌ها و فعالیت‌های قرآنی در کشور پیشنهاد کنند.

captcha