نگرانی مؤسسات دینی مصر از گسترش پدیده الحاد
کد خبر: 2623334
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳

نگرانی مؤسسات دینی مصر از گسترش پدیده الحاد

گروه بین‌الملل: با گسترش پدیده الحاد در بین جوانان مصری، به‌ویژه بعد از طرح علنی این موضوع در شبکه‌های ماهواره‌ای، مؤسسات دینی مصر، باابراز نگرانی خود از این مقوله، درصدد مقابله با این امر أسف‌بار برآمدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روزنامه القدس العربی، فعالیت‌های مؤسسات اسلامی و مسیحی مصر در روزهای اخیر برای جلوگیری از گسترش این امر بسیار وسیع شده است، به‌طوری‌که شورای کلیسای مصر پروژه‌ای را در این راستا برای جلوگیری و مبارزه با الحاد راه‌اندازی کرد.

همچنین مرکز فرهنگی مسیحیان قبطی مصر با نظارت اسقف اعظم ارمیا، همایشی با عنوان «پاسخ علمی به پدیده الحاد»، طی روزهای 10 و 11 نوامبر  گذشته برگزار کرد و با حضور برخی از مشایخ الازهر و نمایندگان وزارت اوقاف به بررسی پدیده الحاد پرداخت.

در همین راستا، «سالم عبدالجلیل»، معاون سابق وزارت اوقاف مصر، پدیده الحاد را به شدت مورد انتقاد قرار داد و خواستار محاکمه قانونی افراد ملحد، به اتهام اهانت به دین شد.

« ابراهیم نجم»، مشاور مفتی مصر نیز با اشاره به خطر انتشار این پدیده و نیز نقش شبکه‌های ماهواره‌ای که به نشر آرا و تبلیغ اندیشه‌های ملحدان و خروج آن‌ها از دین اسلام و مسیحیت می‌پردازد، تأکید کرد: پدیده الحاد در مصر در چهار سال أخیر به شدت رواج یافته است.

captcha