رشد فرهنگ در فضای دانشگاه‌ها از دغدغه‌های مستمر دلسوزان نظام است
کد خبر: 2611728
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
حجت‎الاسلام نکونام:

رشد فرهنگ در فضای دانشگاه‌ها از دغدغه‌های مستمر دلسوزان نظام است

گروه اندیشه: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: رشد فکر و فرهنگ به‌معنای عام در فضای دانشگاه‌ها از دغدغه‌های مستمر دلسوزان نظام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری چهارم آذرماه در نشست صمیمی رؤسای دانشگاه‌ها و دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان با وی، برگزاری این گونه نشست‌ها و جلسات دانشگاهی را ضروری دانست و افزود: این گونه  نشست‌ها در ایجاد یک همدلی، همراهی، وفاق، انس و الفت، بالا بردن میزان همکاری‌های بین دانشگاهی، آگاهی‌‌بخشی نسبت به فضاهای آموزشی هر دانشگاه و ایجاد تعامل سازنده بسیار تاثیرگذار و نقش آفرین خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه نباید مشکلات درون دانشگاه به فضای عمومی جامعه کشانده شود، طرح مسائل و مشکلات و ارائه راهکار در جمع مدیران دانشگاهی استان را از اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد.

حجت‌الاسلام نکونام نشاط، پویایی، آرامش، تحرک و فعالیت سازنده در همه عرصه‌ها را از ضرورت‌های امروز فضای دانشگاهی خواند و در تبیین معنای صحیح  آرمش در فضای دانشگاهی، آرامش تؤام با نقش آفرینی، بیداری و هوشیباری به دور از هرگونه خواب‌زدگی و بی‌تفاوتی را آرامش واقعی در دانشگاه بیان کرد.

فضای دانشگاه‌ها باید آرام، در عین حال نقش‌آفرین و دغدغه‌مند باشد
وی بر ضرورت هوشیاری و بیداری کامل همه ارکان دانشگاه ‌برابر جریانات مشکل آفرین و تنش‌زا در فضای دانشگاهی تأکید و تصریح کرد: فضای دانشگاه‌های ما نه آرام و بی‌تفاوت بلکه باید آرام و در عین حال نقش آفرین، پرتحرک، پر تلاش و دغدغه‌مند باشد.

امام جمعه شهرکرد دانشگاه را مرکز پروش تمام عیار یک انسان جامع دانست و با مطلوب ارزیابی کردن فعالیت‌های فکری، فرهنگی، دینی، اخلاقی، اجتماعی و علمی دانشگاه استان، اقدامات صورت گرفته در فضای دانشگاهی استان را حاکی از پویایی و فعال بودن جریان دانشگاهی دانست و بر لزوم افزایش و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌ها در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

پرورش انسان‎های آینده‌ساز مستلزم عرصه‎سازی در دانشگاه‌هاست
حجت الاسلام نکونام پرورش انسان‎های جامع و آینده‌ساز در دانشگاه‌ها را مستلزم عرصه‎سازی و فضاسازی دانست و با یادآوری طبیعت پرانرژی و دغدغه‌مند جوان و دانشجو و حضور این قشر در یک محیط جمعی به نام دانشگاه، تحقق این مهم را نیازمند ظرافت و خلاقیت خاص دانست.

وی با بیان اینکه ایجاد تعادل در محیط جوانان و دانشجویان سخت است، ایجاد تعادل در فضای دانشگاهی را از ویژگی‎های بارز مدیر لایق در دانشگاه‌ها عنوان کرد.

حجت‎الاسلام نکونام تأکید کرد: لیاقت، هنرمندی و توانمندی یک مدیر دانشگاه باید در پاسخگویی صحیح و منطقی به نیاز دانشجویان، ایجاد یک فضای با نشاط تؤام با آرامش رشد و تکامل و جلوگیری از هنرگونه تنش است.

وی رشد فکر و فرهنگ به معنای عام در فضای دانشگاه‌ها را از دغدغه‌های مستمر دلسوزان نظام دانست و با انتقاد از تلاش برخی برای غالب‌کردن فرهنگ سیاسی به جای فرهنگ دینی و اسلامی در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: نظام اسلامی به‌منظور احیا و زنده‌ نگه داشتن فرهنگ دینی که همان فرهنگ انسان‌سازی، تشکیل شده است اما متأسفانه برخی تلاش می‌کنند فرهنگ سیاسی را بر آن غالب کنند.

حجت‌الاسلام نکونام ایجاد فضای غبارآلود و تنش‌زا برای جولان دادن بیماردلان سیاسی در دانشگاه‌ها به منظور تفرقه‌افکنی و منحرف کردن نظام از مسیر اصلی را هدف اصلی در نشر و گسترش این فرهنگ مسموم دانست.

captcha